Notícies

El Síndic rep 7 queixes i 10 consultes durant la visita a Mataró

28/02/2012

Els temes més destacats de les queixes i consultes han estat serveis socials i consum. 

L’oficina del Síndic de Greuges s’ha desplaçat avui a Mataró per atendre directament les queixes i les consultes dels habitants d’aquesta localitat. En total, s’han rebut 17 visites, que s’han materialitzat en 7 queixes i 10 consultes.

L’equip del Síndic ha visitat el Consorci Sanitari del Maresme, el centre residencial d’acció educativa Pere IV i ha mantingut una reunió amb els responsables de la Subdirecció General de la Inspecció Educativa dels Serveis Territorials Maresme-Vallès Oriental. Rafael Ribó ha aprofitat el desplaçament per entrevistar-se amb l’alcalde de Mataró,  Joan Mora.

Durant el 2011, els habitants de Mataró van fer arribar al Síndic un total de 197 actuacions (85 queixes i 112 consultes). Temes relacionats amb serveis socials, en 21 casos, procediment administratiu (multes de trànsit, funció pública, contractació administrativa, etc.), en 16, i urbanisme i habitatge, en 15, van ser les temàtiques més exposades en les queixes durant el 2011.

Al  Maresme, el total d’actuacions fetes pel Síndic durant el 2011 va ser 987 (410 queixes i 577 consultes). El Masnou, amb 96 actuacions (39 queixes i 57 consultes), i Canet de Mar, amb 58 (25 queixes i 33 consultes ), van ser les altres dues poblacions del Maresme d’on el Síndic va rebre més queixes i consultes durant el 2011.

Des de 1996, l’oficina del Síndic ja ha fet 111 desplaçaments institucionals arreu de Catalunya, 76 durant els mandats de Rafael Ribó. A Mataró ja s’hi va desplaçar en dues ocasions anteriors, el juny del 2009 i el juny de 2000.

Actualment, un equip del Síndic visita dues poblacions per setmana amb l’objectiu de donar un millor servei de proximitat a tots els ciutadans de Catalunya.

Tornar