Resolució
Q-00018/2009 Disconformitat amb l'Ajuntament d'Alcanar pel funcionament d'una activitat d'aparcament sense que s'hagi iniciat el tràmit del control inicial.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Llicències d'activitats
Data d'inici 05/01/2009
Data de l'últim moviment 20/07/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Alcanar Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa perquè l'Ajuntament d'Alcanar tolera l'activitat d'un aparcament ubicat als baixos de la seva finca sense que s'hagi dut a terme el control inicial per part dels serveis tècnics municipals.

Contingut

Arran de la informació aportada per l'Ajuntament, el Síndic comprova que el setembre de 2010 els serveis tècnics municipals van constatar diverses deficiències en l'aparcament, la qual cosa va motivar que la Junta de Govern Local requerís el titular de la llicència perquè en un termini de trenta dies fes les obres necessàries per adequar l'aparcament al projecte presentat a l'Ajuntament.

En tant que el Síndic no té constància que l'Ajuntament hagi adoptat cap mesura addicional en vista de l'incompliment del requeriment esmentat, li recorda que les administracions poden actuar de manera subsidiària quan els particulars no compleixen les seves obligacions, sens perjudici que, un cop dutes a terme les actuacions, s'exigeixi al titular de l'activitat les despeses generades per aquesta actuació.

A més a més, el Síndic indica que en aquests casos l'Ajuntament hauria d'iniciar un expedient sancionador, atès que l'exercici d'una activitat sense disposar de la verificació de l'actuació de control inicial està tipificat com una infracció de l'article 49 de la Llei 3/1998, de 27 de febrer, i de l'article 95 del Decret 136/1999.

El Síndic assenyala que la importància d'aquest tràmit de control i les repercussions negatives que pot tenir si s'omet són molt rellevants, sobretot quan es tracta d'activitats en un entorn urbà, com succeeix en aquest cas, amb diversos habitatges propers.

D'altra banda el Síndic constata que en relació amb els mesuraments sonomètrics efectuats quant al mecanisme d'accionament de la porta d'entrada a l'aparcament, l'Ajuntament no aporta cap informació, per la qual cosa recorda l'obligació dels serveis municipals de comprovar si aquest mecanisme produeix un nivell de soroll superior al previst per la normativa aplicable, atès que el soroll és un dels vectors de contaminació que cal tenir en compte quan l'Ajuntament atorga una llicència ambiental.

Finalment, i atès el llarg termini transcorregut per obtenir resposta a la sol·licitud del Síndic, aquest recorda a l'Ajuntament que l'article 55 de la Llei 24/2009, de 23 de desembre, del Síndic de Greuges, determina que les autoritats i el personal al servei de les administracions, els organismes, les empreses i les persones subjectes a supervisió han de facilitar al Síndic de Greuges, a les persones en qui delegui i als seus adjunts, els expedients, les informacions, les dades i la documentació que els sol·licitin que estiguin relacionats amb l'objecte d'una investigació.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/03/2009 Ajuntament d'Alcanar Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/06/2010 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/11/2010 Ajuntament d'Alcanar Reiteració posterior a la primera
06/05/2011 Ajuntament d'Alcanar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/07/2011 Ajuntament d'Alcanar Resolució