Resolució
Q-00020/2011 Desacord amb la manca de resposta a diverses sol·licituds presentades als Serveis Territorials de Medi Ambient de Barcelona.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 03/01/2011
Data de l'últim moviment 05/07/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa de la manca de resposta a diverses sol·licituds presentades al Serveis Territorials de Medi Ambient de Barcelona en què es demanava, en primer lloc, conèixer el resultat de la inspecció que havia sol·licitat d'una entitat per la presumpta comissió d'infraccions de la Llei de protecció dels animals; en segon lloc, conèixer determinades dades sobre la subvenció atorgada a la Federació de Caça l'any 2008, i en tercer lloc, ser part interessada en la tramitació de l'expedient administratiu sancionador per una presumpta infracció de la Llei de protecció dels animals i estar-ne al corrent.

Contingut

De la informació aportada pel Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, se'n desprèn que es va donar resposta formal a la persona interessada en la majoria de sol·licituds, però s'observa que en alguns casos la resposta no es va correspondre al contingut de la sol·licitud i que en d'altres casos l'Administració no va informar la persona interessada de l'estat de tramitació d'un procediment en què també gaudia d'aquesta condició, ni tampoc li va notificar la resolució íntegra ni els recursos que s'hi podien interposar. 

En conseqüència, el Síndic recorda a l'Administració el deure legal de donar resposta expressa a les qüestions que li plantegin els ciutadans. El dret a una bona administració, recollit en l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, inclou, entre altres, el dret a obtenir una resolució expressa i a conèixer l'estat de  tramitació dels procediments en què són persones interessades. El dret a obtenir una resposta i la seva contrapartida, el deure de l'Administració de respondre expressament, també han estat recollits en el Codi de bones elaborat pel Síndic. Així mateix, les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió i inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/02/2011 Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/04/2011 Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/05/2011 Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/09/2011 Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació Resolució
12/12/2011 Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
19/03/2012 Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
05/07/2012 Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-00003/2011
Q-00018/2011
Q-00021/2011