La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la prestació de la renda mínima d'inserció que tenia reconeguda. Exposa que ha estat beneficiària de la prestació fins al mes de juliol de 2011, que el mes d'agost ja no va rebre el xec nominal i que el mes de setembre va ser citada per un tècnic de l'Administració que li va demanar tot un seguit de documentació. En data 20 de setembre de 2011 es va dictar una resolució per la qual se li suspenia la prestació econòmica per ?disposar d'ingressos superiors a l'import de la renda mínima d'inserció que correspongui?. Ha presentat recurs d'alçada contra aquesta resolució en data 22 de novembre de 2011 però encara no ha rebut cap notificació.
En primer lloc, pel que fa a l'acreditació dels ingressos de la unitat familiar, és determinant conèixer la documentació que es va requerir a la persona interessada i si aquesta persona va donar resposta a aquest requeriment. Igualment seria rellevant conèixer la procedència i l'acreditació de la documentació tinguda en compte per adoptar la decisió presa. En aquest sentit, la persona interessada manifesta que tan sols percep la pensió d'aliments de dos dels seus fills, ja que el tercer és major d'edat i fa temps que no rep cap prestació d'ella. D'altra banda, manifesta que els 500 euros que rep els ingressa la seva exparella directament en un número de compte diferent al seu i dedicat exclusivament al pagament del lloguer.
En segon lloc, pel que fa a les actuacions dutes a terme amb posterioritat a la resolució de suspensió, l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom indica que el recurs que va interposar la persona interessada encara està en tràmit de resolució. En vista d'això, i d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu, el Síndic recorda que el termini màxim per resoldre els recursos d'alçada és de tres mesos, temps que s'ha superat amb escreix en aquest cas.
Caldria, per tant, corregir la situació plantejada, a fi d'evitar que s'allargui la situació en què es troba la persona interessada i determinar com més aviat millor, i una vegada comprovades i contrastades les dades sobre els ingressos, la procedència o no de la suspensió i el dret o no de la persona interessada a continuar rebent la prestació.
De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que comprovi les actuacions fetes en aquest procediment i que resolgui amb celeritat el recurs d'alçada presentat per la persona interessada. També li suggereix que expliciti les dades econòmiques que s'han tingut en compte i que resolgui en conseqüència.