Resolució
Q-00021/2012 Disconformitat amb la suspensió d'una prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 03/01/2012
Data de l'últim moviment 03/03/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la prestació de la renda mínima d'inserció que tenia reconeguda. Exposa que ha estat beneficiària de la prestació fins al mes de juliol de 2011, que el mes d'agost ja no va rebre el xec nominal i que el mes de setembre va ser citada per un tècnic de l'Administració que li va demanar tot un seguit de documentació. En data 20 de setembre de 2011 es va dictar una resolució per la qual se li suspenia la prestació econòmica per ?disposar d'ingressos superiors a l'import de la renda mínima d'inserció que correspongui?. Ha presentat recurs d'alçada contra aquesta resolució en data 22 de novembre de 2011 però encara no ha rebut cap notificació.

Contingut

En primer lloc, pel que fa a l'acreditació dels ingressos de la unitat familiar, és determinant conèixer la documentació que es va requerir a la persona interessada i si aquesta persona va donar resposta a aquest requeriment. Igualment seria rellevant conèixer la procedència i l'acreditació de la documentació tinguda en compte per adoptar la decisió presa. En aquest sentit, la persona interessada manifesta que tan sols percep la pensió d'aliments de dos dels seus fills, ja que el tercer és major d'edat i fa temps que no rep cap prestació d'ella. D'altra banda, manifesta que els 500 euros que rep els ingressa la seva exparella directament en un número de compte diferent al seu i dedicat exclusivament al pagament del lloguer. 

En segon lloc, pel que fa a les actuacions dutes a terme amb posterioritat a la resolució de suspensió, l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom indica que el recurs que va interposar la persona interessada encara està en tràmit de resolució. En vista d'això, i d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu, el Síndic recorda que el termini màxim per resoldre els recursos d'alçada és de tres mesos, temps que s'ha superat amb escreix en aquest cas. 

Caldria, per tant, corregir la situació plantejada, a fi d'evitar que s'allargui la situació en què es troba la persona interessada i determinar com més aviat millor, i una vegada comprovades i contrastades les dades sobre els ingressos, la procedència o no de la suspensió i el dret o no de la persona interessada a continuar rebent la prestació. 

De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que comprovi les actuacions fetes en aquest procediment i que resolgui amb celeritat el recurs d'alçada presentat per la persona interessada. També li suggereix que expliciti les dades econòmiques que s'han tingut en compte i que resolgui en conseqüència.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/03/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/05/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/06/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/03/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
14/05/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
19/07/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
27/02/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
28/02/2014 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Irregularitat
03/03/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat