Resolució
Q-00042/2011 Desacord amb l'actuació de la Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència.

Matèries
Polítiques socials
Infància i adolescència
Equips d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (EAIA's)
Data d'inici 05/01/2011
Data de l'últim moviment 14/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa envers l'actuació de la Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència (en endavant DGAIA) en relació amb ella i el seu fill, del qual s'ha declarat el desemparament.

Contingut

De la informació aportada pel Departament de Benestar Social i Família sobre l'actuació de la DGAIA en relació amb l'expedient de desemparament del fill de la promotora de la queixa, el Síndic considera que no se'n desprenen indicis d'irregularitat atès que la DGAIA va actuar de conformitat amb l'encàrrec que té legalment atribuït en interès del menor.

Quant al tracte rebut en demanar l'accés a l'expedient, l'Administració exposa que, en compliment de l'article 106.5 de la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència, es va informar la persona interessada que en el termini de deu dies, si no estava d'acord amb la mesura de protecció, podia manifestar per escrit allò que cregués convenient, i s'afegia que podia optar, després d'haver fet una petició escrita i obtingut cita concertada, a tenir vista de l'expedient. 

El Departament afegeix que la promotora de la queixa va trucar i va demanar còpia de l'expedient, i que se li va explicar que el tràmit de vista consistia a poder consultar els documents que conté l'expedient. També assenyala que se li va indiciar que podia comparèixer a les dependències de la DGAIA amb el seu advocat i que aquest va reiterar la sol·licitud de còpia de l'expedient i va ser informat en el mateix sentit, però no va demanar dia ni hora per consultar-lo.

Un cop analitzada aquesta informació, el Síndic constata que no coincideix amb la que la persona interessada va exposar a la queixa, atès que aquesta persona indicava que havia acudit a demanar l'accés a l'expedient, mentre que l'Administració fa referència a una trucada telefònica de la promotora de la queixa seguida d'una altra del seu advocat.

Tanmateix, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que, segons estableix l'article 21 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, els ciutadans, en llurs relacions amb les administracions públiques de Catalunya, tenen dret a ser atesos amb el respecte i la consideració que mereix llur dignitat, sense discriminació per raó de naixement, sexe, raça, origen, religió, orientació sexual, opinió o qualsevol altra circumstància personal o social.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/01/2011 Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/06/2011 Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
05/07/2011 Direcció General d'Atenció a la Infància i a l'Adolescència Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/10/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució