La persona interessada exposa la seva queixa per la tramitació d'un expedient sancionador incoat perquè suposadament circulava a una velocitat superior a la legalment permesa. Explica que no es va tenir en compte que va identificar el conductor que conduïa el vehicle en la data en què se li va comunicar la incoació i, per tant, l'Administració va prosseguir al seu nom la tramitació del procediment.
En la informació aportada pel Departament d'Interior es fa esment al fet que l'empresa titular del vehicle va presentar un escrit d'identificació del conductor en què feia constar com a tal el promotor de la queixa, el qual, en rebre l'acord d'incoació d'ofici, va fer una nova identificació de conductor però sense aportar cap prova que demostrés que ell no era el conductor en el moment de la infracció.
El Síndic assenyala que atesa la data en què es va incoar el procediment, cal tenir en compte la normativa aplicable, que és l'article 72 del Reial decret legislatiu 339/1990, de 2 de març, que va aprovar el text articulat de la Llei de trànsit, vehicles a motor i seguretat viària, modificat parcialment per la Llei 19/2001, de 19 de desembre.
D'aquest article no en deriva cap obligació de la persona que identifica el conductor d'aportar cap prova que demostri que ell no era el conductor.
L'obligació de la persona jurídica que era titular del vehicle o la persona que va contractar directament el vehicle sense conductor era la d'identificar el conductor amb les dades que la persona interessada va reflectir en la butlleta que el mateix Servei Català de Trànsit va aportar al Síndic en trasllar-li l'expedient sancionador.
Amb la manca de resposta a la complementació que el reclamant va efectuar de la butlleta que identificava la persona que conduïa el possible vehicle infractor, el Síndic considera que s'han vulnerat els drets del reclamant i se li ha ocasionat un estat d'indefensió.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament d'Interior que el Servei Català de Trànsit revisi les actuacions administratives dutes a terme en la tramitació de l'expedient sancionador incoat al promotor de la queixa. Aquesta revisió es concreta en la identificació que el reclamant va efectuar de la persona que en la data en què suposadament es va cometre la infracció conduïa el vehicle.