Resolució
Q-00100/2015 Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a una reclamació relativa a l'actuació dels professionals del Centre Residencial d'Atenció Bàsica d'Horta

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Sense llar
Data d'inici 09/01/2015
Data de l'últim moviment 21/07/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a una reclamació que va registrar el dia 9 de gener de 2015 a l'oficina d'atenció ciutadana de Sant Miquel, de Barcelona, en què es queixava de l'actuació dels professionals del Centre Residencial d'Atenció Bàsica d'Horta, servei del qual va ser usuari durant un temps.

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació de la reclamació presentada pel promotor, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/04/2015 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
08/06/2015 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
15/06/2015 Ajuntament de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
21/07/2015 Ajuntament de Barcelona No irregularitat