La promotora de la queixa, mare d'un alumne d'una escola de Terrassa, exposa que el seu fill pateix una distròfia muscular de Becker, a causa de la qual presenta limitació de l'activitat habitual mitjana en comparació amb els nens de la seva edat, disminució de força, debilitat després de fer exercici, espasmes musculars i cansament.
Des del punt de vista mèdic, s'ha reconegut que l'infant necessita l'ajut d'un adult per pujar i baixar escales, però la promotora de la queixa addueix que des de l'escola no se segueix aquesta consigna per molt que el diagnòstic els ha estat comunicat.
A l'informe de resposta del Departament d'Ensenyament, s'indica que l'infant en qüestió té actualment set anys i fa tercer de primària, i que va ser diagnosticat de distròfia muscular de Becker a l'edat de cinc anys. La data de diagnosi justifica que no comencés l'escolarització amb dictamen, tot i que properament l'equip d'assessorament psicopedagògic (en endavant EAP) assignat al centre elaborarà l'informe de regularització.
Segons manifesten el director i la psicopedagoga del centre, a banda del professional de l'EAP, l'alumne manté encara unes condicions de mobilitat que li permeten un cert nivell d'autonomia en la seva relació amb l'espai. Quan ha de pujar i baixar escales, el centre manté implantades les mesures següents: A les baixades, la tutora l'agafa de la mà i el situa al davant de la fila, i a les pujades va sol, però vigilat.
A l'informe de resposta s'indica que tant la direcció de l'escola com la tutora i la psicopedagoga del centre creuen que encara es pot aprofitar el nivell d'autonomia d'aquest alumne, i consideren que l'atenció que l'escola li presta fa és molt adequada i que s'ha atès correctament la mare sempre que ha fet algun tipus de requeriment. Finalment, la inspecció educativa tampoc no considera que s'hagi desatès aquest alumne en les pujades i baixades de les escales a l'escola.
Per tot això, d'acord amb la informació rebuda, el Síndic dóna per finalitzada la seva intervenció en aquest assumpte. Tot i això, ha suggerit al Departament d'Ensenyament que vetlli pel compliment d'aquestes mesures de cara al curs vinent a fi que l'alumne en qüestió rebi una atenció adequada.