Resolució
Q-00121/2015 Manca d'indemnització d'Endesa pels danys causats a diversos aparells elèctrics arran de diverses incidències en el subministrament elèctric d'un habitatge de Reus

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 09/01/2015
Data de l'últim moviment 22/06/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Pendent de rebre informació de l'administració
ENDESA Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

En l'informe tramès per Endesa s'assenyala que una vegada efectuades les verificacions necessàries per part dels serveis tècnics no consta, ni en el dia ni en l'adreça del promotor de la queixa, cap anomalia en el subministrament que hagués pogut originar danys en receptors.

Tot i això, el promotor aporta còpia d'un escrit tramès per la companyia, sense data ni signatura, que assenyala que se li farà un descompte de 3,80 euros amb motiu de les incidències registrades per la distribuïdora a la seva zona geogràfica en les dates 10 de febrer, 29 de setembre i 8, 13 i 29 de novembre de 2014. Segons el promotor, aquestes són les dates en què es van produir el danys als seus aparells.

La Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya, estableix que ?les persones consumidores tenen dret, d'acord amb el que estableix la normativa aplicable, a la reparació o indemnització dels danys i perjudicis que pateixin com a conseqüència de l'adquisició o utilització de béns o serveis?. I la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, reconeix el dret dels consumidors d'electricitat a ?rebre el servei amb els nivells de seguretat, regularitat i qualitat que es determinin per reglament?. 

Per tant, el Síndic suggereix a Endesa que, com més aviat millor, iniciï un procediment per valorar els danys relatats pel promotor i, en conseqüència, faci arribar al client un formulari de sol·licitud d'indemnització a causa de les incidències en el subministrament ocorregudes en les dates esmentades per tal que pugui omplir-lo i trametre'l a l'empresa juntament amb les factures i els documents acreditatius corresponents a les reparacions efectuades en els aparells danyats.

Tramitació

Data Administració Tràmit

27/02/2015 ENDESA Sol·licitud d'informació a l'Administració
09/03/2015 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/04/2015 ENDESA Resolució pendent d'acceptació
27/04/2015 ENDESA Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/05/2015 Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial Sol·licitud d'informació a l'Administració
22/06/2015 Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració