La promotora de la queixa exposa que va comprar un abonament trimestral de transport de dues zones (T-Trimestre), amb un cost de 200 euros.
Segons manifesta, va perdre l'abonament i des de les oficines dels Ferrocarrils de la Generalitat no li volen retornar els diners ni fer-n'hi un de nou, tot i que la persona interessada va aportar el DNI (el número del qual s'insereix al títol de transport) i el rebut del cost de l'abonament.
Del contingut de l'informe de l'Autoritat del Transport Metropolità (en endavant, ATM), se'n desprèn que les targetes personals, perdudes o sostretes, no poden ser objecte de duplicat, atès que la tecnologia actual no permet anul·lar un títol de transport iniciat perquè a la banda magnètica no s'hi anota el número de DNI del titular del document de transport.
L'any 2009 el Síndic ja va posar en relleu aquest problema, i l'ATM va informar que estava previst per a l'any 2012 la implantació d'un sistema tarifari integrat per a tota Catalunya amb una tecnologia electrònica que permeti donar de baixa la targeta en qüestió i fer-ne una de nova, de manera que es pugui compensar la sostracció o la pèrdua del títol de transport.
D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Administració, en primer lloc, que s'adoptin com més aviat millor les mesures previstes des de l'any 2009, en el sentit d'implantar la tecnologia electrònica als títols de transport personalitats que permeti anul·lar-los, i així poder fer-ne un duplicat; i en segon lloc, que es valori la possibilitat de bescanviar la T-Trimestre que va perdre la persona interessada per una targeta de les mateixes característiques que li permeti compensar econòmicament els perjudicis soferts.