El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les molèsties per sorolls i actes incívics que ocasiona l'activitat d'ús turístic d'un habitatge del seu edifici, a Barcelona.
Exposa que els veïns de la finca pateixen sovint les molèsties de crits, sorolls i música elevada que ocasionen els inquilins d'aquest habitatge, tot i haver-ho denunciat a l'Ajuntament. Exposa també que el titular de l'habitatge d'ús turístic mai no va notificar l'activitat a la resta de veïns o propietaris, tot i que l'Ajuntament assenyala que va presentar una documentació acreditativa en aquest sentit.
En vista del que s'exposa a l'informe de l'Ajuntament de Barcelona, el Síndic remarca que en molts d'aquests casos els inquilins dels habitatges d'ús turístic tenen un comportament que trenca la convivència veïnal i que, per tant, és necessari dur a terme les actuacions de seguiment i control necessàries per tal de garantir que no s'incompleixen de forma reiterada les ordenances municipals. En cas que no sigui així, cal incoar els procediments d'infracció adients dirigits a imposar les sancions corresponents als subjectes infractors.
El Síndic posa èmfasi en la necessitat de garantir que el desenvolupament d'una activitat econòmica com és la de l'habitatge d'ús turístic ha de fer-se amb ple respecte a la legalitat vigent i als drets dels veïns a viure sense molèsties que superin els llindars raonables de tolerància, i per tal d'aconseguir aquest objectiu és imprescindible l'actuació decidida de l'Administració municipal.
Fetes aquestes consideracions, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.