La Policia Local confirma que no s'ha donat resposta a les dues queixes presentades pel promotor en què exposa els fets succeïts en relació amb la denúncia contra el seu fill per consum de begudes alcohòliques a la via pública, i informa que després de presentar els dos escrits el promotor va pagar la sanció, per la qual cosa s'entén que és procedent l'aplicació de l'article 26 de l'Ordenança de civisme i convivència ciutadana de l'Ajuntament de Salou, segons el qual ?els presumptes infractors poden reconèixer la seva responsabilitat mitjançant el pagament de les sancions de multa amb una reducció del trenta per cent de l'import de la sanció que aparegui al butlletí de denúncia o en la notificació realitzada per l'instructor de l'expedient?. El segon punt del mateix article també indica que ?el pagament de l'import de la sanció de la multa comportarà la terminació del procediment, sens perjudici de presentar els recursos procedents?.
El Síndic recorda que és important la tramitació que es faci d'aquestes queixes a fi de garantir que els comandaments policials respectius tenen coneixement de l'abast i les incidències generades pels seus agents, algunes de les quals poden estar motivades per fets greus que poden requerir una investigació policial profunda. També recorda que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
Per aquest motiu, no és raonada l'argumentació que es dóna per justificar la manca de resposta als escrits presentats pel promotor. El fet que aquest pagui la sanció només és aplicable a l'efecte de beneficiar-se de la bonificació, però no suposa en cap cas que reconegui la seva responsabilitat en els fets denunciats.
En qualsevol cas, al marge de la tramitació de l'expedient administratiu corresponent, s'hauria d'haver donat una resposta raonada i congruent amb les al·legacions formulades pel promotor i haver-lo informat dels passos que havia de seguir per presentar recurs
Per tant, el Síndic demana a l'Ajuntament de Salou que articuli els mecanismes necessaris per gestionar i atendre les queixes que presentin els ciutadans relacionades amb el servei policial que es denunciï, sense cap requisit de viabilitat previ. En cas que no es pugui estudiar a fons de l'assumpte que es plantegi, el Síndic suggereix que igualment s'informi de manera raonada dels motius d'aquesta limitació.