El Síndic considera que en les relacions entre les persones i l'Administració a través de mitjans electrònics, cal preservar l'autenticitat, la identitat i la confidencialitat de les comunicacions i, en aquest sentit, l'Administració pot determinar en quines condicions es pot obtenir la còpia dels documents amb relació als quals es sigui persona interessada.
Tanmateix, no consta que en la resolució es fonamentin les raons per les quals no es pot enviar per via telemàtica la còpia de la documentació sol·licitada per la persona interessada. Tampoc no consta que la resolució informi sobre com es pot exercir el dret d'accés als documents, establert en l'article 37 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Cal d'apuntar que, d'acord amb l'article 20 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, les entitats locals poden establir taxes per la prestació de serveis públics o la realització d'activitats administratives de competència local que es refereixin de manera particular als subjectes passius, els afectin o els beneficiïn. Així doncs, a l'empara d'aquest precepte, el Síndic entén que l'Ajuntament de Cunit va aprovar l'Ordenança 3 reguladora de les taxes per a la realització d'activitats jurídicoadministratives, que s'indica en la resolució.
Tanmateix, un cop consultada l'ordenança de l'Ajuntament, val a dir que no consta que s'hi reguli una tarifa per l'expedició de fotocòpies dels exàmens d'un procés selectiu ni per l'activitat que es derivi d'una sol·licitud d'obtenció de còpia de l'examen.
Així doncs, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Cunit que revisi les resolucions emeses en resposta a les sol·licituds presentades per la promotora de la queixa i en dicti una de nova en la qual s'informi la interessada en quines condicions pot exercir el seu dret a l'accés als documents i a obtenir-ne còpia, sense el requeriment del pagament d'una taxa si això no està previst expressament en una ordenança fiscal.