La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació d'un expedient sancionador de trànsit per una infracció de circulació greu per excés de velocitat, ja que considera que s'han produït irregularitats en relació amb la pràctica de les notificacions.
Exposa, en primer lloc, que no va tenir coneixement de la instrucció de l'expedient fins a la notificació de la resolució sancionadora corresponent, que va rebre el 3 de maig de 2012.
La promotora va formular recurs de reposició contra aquesta resolució el 23 de maig de 2012, en el qual manifestava que no havia rebut cap notificació prèvia a la resolució sancionadora, motiu pel qual no havia pogut formular al·legacions, i sol·licitava accés a l'expedient sancionador per examinar diversos aspectes de la tramitació d'aquest expedient.
De la documentació tramesa pel Servei Català de Trànsit es desprèn que els intents de notificació de l'acord d'inici del citat expedient van tenir lloc els dies 28 i 29 de desembre de 2011 i van donar com a resultat ?absent?, sense que l'agent notificador fes constar les hores en què es van portar a terme aquests intents de notificació. Davant d'aquesta circumstància, el Servei Català de Trànsit va procedir a la notificació edictal per publicació en el TESTRA de data 16 de gener de 2012.
El Síndic recorda que la doctrina del Tribunal Suprem fixada en cassació ha estat clara en interpretar que per tal que la segona notificació sigui vàlida hi ha d'haver una diferència mínima de 60 minuts respecte de l'hora en què es va practicar el primer intent de notificació. En aquest cas, el Síndic entén que no es compleixen els requisits atès que no queda constància de les hores en què es van portar a terme els intents de notificació.
Aquesta circumstància va suposar que la persona denunciada no tingués l'opció d'acollir-se al pagament bonificat de la sanció o a presentar al·legacions contra la denúncia.
Per tant, atès que l'acord d'incoació es va notificar de forma edictal, sense respectar els requisits legalment establerts per a la pràctica de les notificacions de les resolucions i els actes administratius, el Síndic suggereix al Departament d'Interior que retrotregui les actuacions administratives al tràmit de notificació de l'acord d'incoació de la infracció, sens perjudici de la possible prescripció de la infracció.