Resolució
Q-00186/2013 Disconformitat amb la tramitació d'un expedient sancionador de trànsit per una infracció de circulació greu per excés de velocitat

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 15/01/2013
Data de l'últim moviment 31/12/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Interior Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la tramitació d'un expedient sancionador de trànsit per una infracció de circulació greu per excés de velocitat, ja que considera que s'han produït irregularitats en relació amb la pràctica de les notificacions.

Exposa, en primer lloc, que no va tenir coneixement de la instrucció de l'expedient fins a la notificació de la resolució sancionadora corresponent, que va rebre el 3 de maig de 2012.

La promotora va formular recurs de reposició contra aquesta resolució el 23 de maig de 2012, en el qual manifestava que no havia rebut cap notificació prèvia a la resolució sancionadora, motiu pel qual no havia pogut formular al·legacions, i sol·licitava accés a l'expedient sancionador per examinar diversos aspectes de la tramitació d'aquest expedient.

Contingut

De la documentació tramesa pel Servei Català de Trànsit es desprèn que els intents de notificació de l'acord d'inici del citat expedient van tenir lloc els dies 28 i 29 de desembre de 2011 i van donar com a resultat ?absent?, sense que l'agent notificador fes constar les hores en què es van portar a terme aquests intents de notificació. Davant d'aquesta circumstància, el Servei Català de Trànsit va procedir a la notificació edictal per publicació en el TESTRA de data 16 de gener de 2012. 

El Síndic recorda que la doctrina del Tribunal Suprem fixada en cassació ha estat clara en interpretar que per tal que la segona notificació sigui vàlida hi ha d'haver una diferència mínima de 60 minuts respecte de l'hora en què es va practicar el primer intent de notificació. En aquest cas, el Síndic entén que no es compleixen els requisits atès que no queda constància de les hores en què es van portar a terme els intents de notificació. 

Aquesta circumstància va suposar que la persona denunciada no tingués l'opció d'acollir-se al pagament bonificat de la sanció o a presentar al·legacions contra la denúncia.

Per tant, atès que l'acord d'incoació es va notificar de forma edictal, sense respectar els requisits legalment establerts per a la pràctica de les notificacions de les resolucions i els actes administratius, el Síndic suggereix al Departament d'Interior que retrotregui les actuacions administratives al tràmit de notificació de l'acord d'incoació de la infracció, sens perjudici de la possible prescripció de la infracció.

Tramitació

Data Administració Tràmit

06/03/2013 Servei Català de Trànsit SCT Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/04/2013 Servei Català de Trànsit SCT Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/05/2013 Departament d'Interior Resolució pendent d'acceptació
12/06/2013 Departament d'Interior Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/07/2013 Departament d'Interior Resolució pendent d'acceptació
09/09/2013 Departament d'Interior Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
16/10/2013 Departament d'Interior Resposta a la resolució pendent d'acceptació
24/10/2013 Departament d'Interior Irregularitat
25/10/2013 Servei Català de Trànsit SCT Irregularitat
31/12/2013 Departament d'Interior Seguiment finalitzat