Q-00191/2014 | Disconformitat amb l'actuació d'un centre escolar davant d'un cas d'assetjament |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La família d'un alumne manifesta la seva disconformitat amb l'actuació d'un centre escolar davant d'un cas d'assetjament.
El Departament d'Ensenyament facilita còpia d'informe emès per la Inspecció educativa i de l'informe emès pel centre. De l'anàlisi de la informació rebuda, se'n desprèn que l'escola va informar de la situació el Departament d'Ensenyament i es va demanar la intervenció de l'EAP i de la Unitat de Suport a la convivència (USCE). En l'informe es relaten les actuacions que va dur a terme l'escola i les mesures que va adoptar. En aquest sentit, destaca el fet que de seguida que es va tenir coneixement dels fets l'escola ho va tractar com una situació de maltractament entre iguals i va posar en marxa mecanismes per assegurar, en primer terme, la protecció i el suport de l'alumne afectat. També es descriuen les actuacions realitzades amb els alumnes implicats i les seves famílies, i també en relació amb els grups-classe als quals pertanyen, amb el doble objectiu que no es tornessin a repetir els fets. Finalment, també s'indica que l'escola va demanar l'assessorament i la intervenció d'agents externs a l'escola, i al llarg del cas es va treballar de forma coordinada amb la USCE, la Inspecció educativa i l'EAP. Un cop analitzada la informació, el Síndic no observa indicis que l'escola i el Departament d'Ensenyament actuessin de forma irregular un cop van tenir coneixement dels fets, en tant que hi ha un reconeixement de la situació d'assetjament, es va considerar de forma prioritària la protecció de l'alumne i es van adoptar diverses mesures per donar-li suport, i també per intervenir respecte dels alumnes agressors, les seves famílies i els grups. Amb tot, suggereix que, en cas que no s'hagi fet, es revisi l'actuació duta a terme en aquest cas i es valori la possibilitat d'introduir millores en els mecanismes de detecció de les situacions d'assetjament escolar.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
17/01/2014 | Serveis Territorials d'Ensenyament al Baix Llobregat | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
04/03/2014 | Serveis Territorials d'Ensenyament al Baix Llobregat | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/05/2014 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
16/07/2014 | Departament d'Ensenyament | Resolució pendent d'acceptació |
01/09/2014 | Departament d'Ensenyament | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
08/06/2015 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
11/06/2015 | Ajuntament del Prat de Llobregat | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/06/2015 | Departament d'Ensenyament | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
27/07/2015 | Departament d'Ensenyament | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
27/07/2015 | Ajuntament del Prat de Llobregat | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
31/07/2015 | Ajuntament del Prat de Llobregat | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/10/2015 | Departament d'Ensenyament | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
13/11/2015 | Ajuntament del Prat de Llobregat | No irregularitat |
13/11/2015 | Departament d'Ensenyament | No irregularitat |
13/11/2015 | Serveis Territorials d'Ensenyament al Baix Llobregat | No irregularitat |