Resolució
Q-00194/2008 |
Disconformitat amb l'atenció rebuda a l'Hospital General de Bellvitge. |
Matèries |
Polítiques socials |
Salut |
Altres |
|
|
Data d'inici |
14/01/2008 |
Data de l'últim moviment |
22/09/2011 |
|
Administracions afectades |
|
Administració |
Últim moviment |
|
Departament de Salut |
Actuació irregular de l'administració - No s'accepta la resolució |
|
Plantejament
La promotora es queixa al Síndic amb relació a l'atenció rebuda a l'Hospital General de Bellvitge, de Barcelona.
Concretament, la promotora de la queixa exposa que des de fa un temps es visita a l'Hospital General de Bellvitge, al Servei de Neurologia. Indica que està afectada de síndrome de sensibilitat química, síndrome de fatiga crònica i fibromiàlgia, amb lesions produïdes per organofosforats que requereixen un control cada sis mesos. Per això, recentment va demanar hora en aquest servei per a un control habitual, però li han indicat que ja l'havien donat d'alta.
La promotora manifesta que en cap moment se la va informar d'aquesta decisió, i que no se li ha facilitat tampoc cap altre centre per rebre l'atenció que necessita.
Contingut
En l'informe tramès pel Departament de Salut s'indica que el Servei Català de la Salut s'ha posat en contacte amb la persona interessada per confirmar el procés assistencial des de l'alta al Servei de Neurologia de l'Hospital de Bellvitge, i que actualment aquesta persona és tractada al Servei de Medicina Interna de l'Hospital Clínic però que considera que l'atenció en aquest servei no és suficient per fer un seguiment global del seu problema de salut.
Davant d'això, el Servei Català de la Salut indica que estudiarà la possibilitat que la persona interessada sigui atesa a la unitat hospitalària especialitzada en fibromiàIgia de referència, d'acord amb el plantejament i els criteris generals establerts sobre l'atenció a persones amb sensibilitat química múltiple.
En vista d'això, el Síndic suggereix al Departament de Salut que adopti les mesures oportunes per tal que aquesta derivació es faci amb rapidesa, tenint en compte el temps transcorregut des del plantejament del problema, de manera que la persona interessada pugui rebre sense més demora l'atenció especialitzada que necessita.
Tramitació
Data |
Administració |
Tràmit |
|
31/01/2008 |
Departament de Salut |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/06/2008 |
Departament de Salut |
Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
06/10/2008 |
Departament de Salut |
Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
12/11/2008 |
Departament de Salut |
Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/02/2009 |
Departament de Salut |
Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
10/06/2009 |
Departament de Salut |
Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/11/2009 |
Departament de Salut |
Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
17/11/2010 |
Departament de Salut |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
07/12/2010 |
Departament de Salut |
Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
23/02/2011 |
Departament de Salut |
Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
12/05/2011 |
Departament de Salut |
Reiteració posterior a la primera |
27/07/2011 |
Departament de Salut |
Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
22/09/2011 |
Departament de Salut |
Resolució |
Normativa i jurisprudència
Normativa |
|
Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat- BOE.102 (29/04/1986) |