Resolució
Q-00194/2008 Disconformitat amb l'atenció rebuda a l'Hospital General de Bellvitge.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Altres
Data d'inici 14/01/2008
Data de l'últim moviment 22/09/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - No s'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa al Síndic amb relació a l'atenció rebuda a l'Hospital General de Bellvitge, de Barcelona.

Concretament, la promotora de la queixa exposa que des de fa un temps es visita a l'Hospital General de Bellvitge, al Servei de Neurologia. Indica que està afectada de síndrome de sensibilitat química, síndrome de fatiga crònica i fibromiàlgia, amb lesions produïdes per organofosforats que requereixen un control cada sis mesos. Per això, recentment va demanar hora en aquest servei per a un control habitual, però li han indicat que ja l'havien donat d'alta.

La promotora manifesta que en cap moment se la va informar d'aquesta decisió, i que no se li ha facilitat tampoc cap altre centre per rebre l'atenció que necessita.

Contingut

En l'informe tramès pel Departament de Salut s'indica que el Servei Català de la Salut s'ha posat en contacte amb la persona interessada per confirmar el procés assistencial des de l'alta al Servei de Neurologia de l'Hospital de Bellvitge, i que actualment aquesta persona és tractada al Servei de Medicina Interna de l'Hospital Clínic però que considera que l'atenció en aquest servei no és suficient per fer un seguiment global del seu problema de salut.

Davant d'això, el Servei Català de la Salut indica que estudiarà la possibilitat que la persona interessada sigui atesa a la unitat hospitalària especialitzada en fibromiàIgia de referència, d'acord amb el plantejament i els criteris generals establerts sobre l'atenció a persones amb sensibilitat química múltiple.

En vista d'això, el Síndic suggereix al Departament de Salut que adopti les mesures oportunes per tal que aquesta derivació es faci amb rapidesa, tenint en compte el temps transcorregut des del plantejament del problema, de manera que la persona interessada pugui rebre sense més demora l'atenció especialitzada que necessita.

Tramitació

Data Administració Tràmit

31/01/2008 Departament de Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
03/06/2008 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
06/10/2008 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
12/11/2008 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/02/2009 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/06/2009 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/11/2009 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/11/2010 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/12/2010 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
23/02/2011 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
12/05/2011 Departament de Salut Reiteració posterior a la primera
27/07/2011 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
22/09/2011 Departament de Salut Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat- BOE.102 (29/04/1986)