El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la queixa que va presentar davant la comissaria dels Mossos d'Esquadra de Vielha el dia 6 de maig de 2011, per la manca d'intervenció dels Mossos a les trucades que va fer el dia 17 d'abril de 2011 per les molèsties per sorolls ocasionades per uns veïns.
Pel que fa a la manca d'intervenció del Cos de Mossos d'Esquadra davant les trucades de la persona interessada, el Departament d'Interior ha comunicat que el dia dels fets la Policia de la Generalitat - Mossos d'Esquadra va adreçar-se a la comunitat en qüestió dues vegades, i en cap d'aquestes dues intervencions no es van detectar sorolls ni música a l'adreça indicada.
Amb relació a la manca de resposta a la queixa formulada a la comissaria de Vielha, el Departament indica que la queixa va ser tramitada correctament per la Policia de la Generalitat - Mossos d'Esquadra, però es va determinar no donar-li resposta perquè la persona interessada ja n'havia formulat sis d'anteriors al llarg dels anys 2009, 2010 i 2011 i no se li podia oferir cap informació nova.
Atès el que disposa l'article 22.d) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i del procediment de les administracions públiques de Catalunya, que estableix que els ciutadans tenen ?dret a obtenir una resolució expressa i que se'ls notifiqui dins del termini establert?, el Síndic ha suggerit al Departament d'Interior que s'atenguin els escrits de la persona interessada d'acord amb aquest deure legal.
D'altra banda, li ha suggerit que algun membre del Departament atengui la persona interessada personalment, tenint en compte que l'entrevista personal denota un tracte que va més enllà del que és estrictament formal i professional, i s'apropa més al pla personal d'atenció al ciutadà.