Resolució
Q-00236/2015 Disconformitat amb l'atenció rebuda al centre d'atenció primària Sant Fèlix, de Sabadell

Matèries
Cultura i llengua
Vulneració dels drets dels castellanoparlants
Data d'inici 15/01/2015
Data de l'últim moviment 08/01/2016
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció que va rebre el 7 d'octubre de 2015 en un CAP de Sabadell, on va anar a fer-se una ecografia. Exposa que el facultatiu la va atendre en català i que, quan li va demanar si li podia parlar en castellà, aquest s'hi va negar. Addueix que es va sentir molt mal atesa i humiliada i que no va entendre les indicacions del metge.

Va presentar una reclamació escrita a l'Institut Català de la Salut i, en data 17 d'octubre de 2014, li van comunicar que s'havia demanat una revisió dels fets per després fer una valoració i adoptar, si calgués, les mesures correctores adients. Tot i això, Des d'aleshores no ha rebut cap més informació.

El Departament de Salut ha informat el Síndic de les conclusions a què es va arribar sobre l'actuació incorrecta del facultatiu i els advertiments a què va donar lloc la seva actitud, però no consta que el resultat d'aquesta actuació del Departament s'hagi posat per escrit en coneixement de la persona interessada.

Tot i que el Departament manifesta que en data 13 de gener de 2015 es va mantenir una reunió entre el coordinador clínic i la persona interessada per explicar-li aquestes actuacions, el que ha explicat aquesta persona al personal del Síndic evidencien que no se li van explicar amb prou claredat les actuacions dutes a terme ni el resultat que en podia esperar.

Per tant, el Síndic demana al Departament que, a l'empara del Codi de bones pràctiques administratives que aquesta institució va impulsar l'any 2009 per a totes les administracions públiques, i també d'acord amb el dret a una bona administració i a uns serveis de qualitat contingut en els articles 22 i 23 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, doni les ordres oportunes per tal que es doni resposta escrita a la persona interessada sobre les actuacions dutes a terme pel Departament arran de la reclamació que va formular.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/01/2015 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
24/07/2015 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
16/09/2015 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/11/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
08/01/2016 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació