La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció que va rebre el 7 d'octubre de 2015 en un CAP de Sabadell, on va anar a fer-se una ecografia. Exposa que el facultatiu la va atendre en català i que, quan li va demanar si li podia parlar en castellà, aquest s'hi va negar. Addueix que es va sentir molt mal atesa i humiliada i que no va entendre les indicacions del metge.
Va presentar una reclamació escrita a l'Institut Català de la Salut i, en data 17 d'octubre de 2014, li van comunicar que s'havia demanat una revisió dels fets per després fer una valoració i adoptar, si calgués, les mesures correctores adients. Tot i això, Des d'aleshores no ha rebut cap més informació.
El Departament de Salut ha informat el Síndic de les conclusions a què es va arribar sobre l'actuació incorrecta del facultatiu i els advertiments a què va donar lloc la seva actitud, però no consta que el resultat d'aquesta actuació del Departament s'hagi posat per escrit en coneixement de la persona interessada.
Tot i que el Departament manifesta que en data 13 de gener de 2015 es va mantenir una reunió entre el coordinador clínic i la persona interessada per explicar-li aquestes actuacions, el que ha explicat aquesta persona al personal del Síndic evidencien que no se li van explicar amb prou claredat les actuacions dutes a terme ni el resultat que en podia esperar.
Per tant, el Síndic demana al Departament que, a l'empara del Codi de bones pràctiques administratives que aquesta institució va impulsar l'any 2009 per a totes les administracions públiques, i també d'acord amb el dret a una bona administració i a uns serveis de qualitat contingut en els articles 22 i 23 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, doni les ordres oportunes per tal que es doni resposta escrita a la persona interessada sobre les actuacions dutes a terme pel Departament arran de la reclamació que va formular.