La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la informació que se li va donar al Centre d'Atenció i Seguiment a les Drogodependències (en endavant CAS) de Sabadell respecte de les característiques de la Comunitat Terapèutica Mas dels Frares de Valls.
Exposa que és usuària del CAS de Sabadell i que arran dels seus problemes d'alcoholèmia va convenir amb els professionals d'aquest centre que ingressaria a la comunitat terapèutica esmentada per sotmetre's a un tractament. Tot i això, considera que la informació que se li va donar sobre les característiques d'aquell centre no es correspon amb la realitat.
El Departament de Salut indica que la informació que es va proporcionar a la promotora sobre el centre va ser, bàsicament, la que es publica a la seva pàgina web i en tríptics, i la que s'ha obtingut a partir de coordinacions amb professionals del centre. I en menor mesura, també, la informació extreta de l'experiència descrita per altres pacients derivats prèviament.
Tot i això, el Síndic considera que cal: determinar si la informació que es proporciona en la pàgina web s'adequa a la realitat, tant pel que fa al personal com a les activitats i les teràpies que s'ofereixen; esbrinar els fets i les circumstàncies que es van produir relacionats amb el tracte defectuós de què es queixa la persona interessada, i esbrinar si el tancament nocturn del centre sense cap responsable i sense possibilitat de comunicar-se amb l'exterior es produeix.
És per això que el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè s'investiguin cadascuna de les qüestions denunciades per la promotora de la queixa a fi de detectar i corregir les pràctiques no adequades que es pugui comprovar que es duen a terme, o de descartar que es produeixen.