La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tractament i seguiment a l'aula que es fa al seu fill, alumne d'una escola de Corbera de Llobregat diagnosticat de trastorn per dèficit d'atenció amb o sense hiperactivitat (en endavant TDAH). Aquest alumne està fent un seguiment al centre de salut mental infantil i juvenil (en endavant CSMIJ), a l'equip d'assessorament psicopedagògic (en endavant EAP) i al servei de suport a l'atenció a alumnat amb trastorns generalitzats del desenvolupament i trastorns de conducta (en endavant SEETDIC), serveis que estan intervenint adequadament per donar pautes a la família i tractar la impulsivitat del menor.
Amb tot, la promotora exposa que la tutora del seu fill no té en compte les seves dificultats d'atenció i que, malgrat l'assessorament de l'EAP, l'alumne no rep una atenció més específica a l'aula, la qual cosa provoca que es desconnecti i que no s'impliqui.
En l'informe del Departament d'Ensenyament s'indica que com a conseqüència d'una sèrie de queixes presentades per un grup de pares i mares de l'escola sobre el comportament d'aquest alumne, durant el curs 2011/2012, el centre va portar a terme tota una sèrie d'actuacions amb els diferents professionals que intervenien (tutora, mestra d'educació especial, cap d'estudis, EAP, SEETDIC, vetlladora...) per tal de donar resposta i ajut a la família i a l'alumne objecte de la queixa.
L'informe fa referència que l'equip directiu del centre es va anar entrevistant amb les famílies del curs de l'alumne en qüestió per tal d'aclarir qüestions relatives al cas i treballar conjuntament en benefici de l'alumnat. També s'indica que es van fer entrevistes periòdiques amb els diferents professionals de l'EAP i el SEETDIC per fer un seguiment de l'alumne i veure les diferents intervencions portades a terme, i per marcar unes pautes de treball i actuacions consensuades per part de l'equip que intervé amb l'alumne.
L'informe també deixa constància que es van anar fent reunions amb la família de l'alumne i que s'ha anat fent una tasca de seguiment i suport continu per part de l'EAP, el SEETDIC i la mestra d'educació especial.
Finalment, s'indica que la Inspecció va fer un seguiment de la situació i diverses reunions amb les diferents persones implicades. També es va demanar hores de suport d'un auxiliar d'educació especial per tal d'afavorir el treball a l'aula de l'alumne i el conjunt del grup.
El Síndic entén les dificultats d'atendre la diversitat en una mateixa aula i el desgast que això pot implicar, però ha traslladat les consideracions següents al Departament d'Ensenyament:
En primer lloc, de la informació rebuda es desprèn que l'escola ha tingut dificultats notables a l'hora d'abordar amb les eines adequades les necessitats d'aquest alumne.
En segon lloc, es va arribar a un conflicte greu entre companys i entre famílies, fins al punt que es van produir incidents amb agressivitat, cops i insults entre els companys fora de l'escola, que moltes vegades havien acabat amb la presència dels Mossos d'Esquadra.
I en tercer lloc, el Síndic va adreçar una petició d'informació al Departament en data 31 de gener de 2013, però la resposta no ha arribat fins al 16 de setembre de 2013, és a dir, quan l'alumne ja no està escolaritzat en aquest centre.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament d'Ensenyament que des de la Inspecció educativa s'indiqui a l'escola la conveniència de revisar i millorar els protocols d'actuació, tractament i seguiment escolar d'alumnes diagnosticats amb TDAH, que s'acompanyi l'escola en aquest procés i que se l'emplaci a demanar assessorament davant de qualsevol dificultat en la intervenció i el tractament futur d'un alumne diagnosticat amb aquesta síndrome.