Els promotors mostren la seva disconformitat amb el retard en la tramitació d'una reclamació de responsabilitat patrimonial, que tramita el Servei Català de la Salut (en endavant SCS).
Les persones interessades manifesten que la reclamació es va presentar l'1 d'agost de 2007. La darrera comunicació que tenen és de 3 de juny de 2008, en què la lletrada instructora informava que es passava l'expedient a l'Institut Català d'Avaluacions Mèdiques (en endavant ICAM) per tal que emetés un informe valoratiu sobre la possible existència de mala praxi en l'assistència sanitària prestada que denunciaven els promotors.
En darrer terme, les persones interessades expliquen que l'SCS ha indicat que el retard en la tramitació és imputable a l'ICAM, ja que aquest organisme té un gran col·lapse i que el temps d'emissió d'informes supera els dotze mesos (en aquest cas ha superat els divuit mesos).
El Departament de Salut respon que l'informe mèdic valoratiu de l'assistència a les persones interessades es va demanar inicialment en data 4 de juny de 2008 i que encara no s'ha emès.
Segons es desprèn de la informació rebuda, el Síndic indica que coneix les dificultats especials que planteja aquest cas, ja que l'ICAM va demanar informació clínica complementària el febrer de 2010, que considerava necessària per poder conèixer l'atenció que s'havia prestat a aquestes persones. Un cop rebuda aquesta documentació clínica el mes d'abril del mateix any, va considerar encara necessari demanar un informe addicional a l'Hospital Sant Joan de Déu, el mes de juny del mateix any.
Es desconeix si actualment ja s'ha emès el dictamen de l'ICAM, però, en qualsevol cas, el Síndic destaca l'extraordinari endarreriment que arrossega la tramitació d'aquest expedient, com a conseqüència de les circumstàncies específiques esmentades més amunt. Conseqüentment, suggereix que s'adoptin les mesures oportunes perquè, una vegada s'hagi emès el dictamen valoratiu, s'impulsi la tramitació del procediment amb la màxima celeritat possible.
Posteriorment, el Departament de Salut ha assenyalat que, un cop emès l'informe mèdic valoratiu i practicat el tràmit d'audiència a les persones interessades, l'expedient es troba pendent d'emetre proposta de resolució i trametre'l a la Comissió Jurídica Assessora, organisme consultiu que ha d'emetre dictamen preceptiu previ a la resolució de la reclamació.
Tot i això, tenint en compte el notable endarreriment que pateix la tramitació d'aquesta reclamació, el Síndic reitera al Departament la necessitat d'agilitar aquest tràmit.