La promotora de la queixa exposa que el 25 de novembre de 2014 va ingressar en aquest centre hospitalari per donar a llum a la seva filla, però el part es va complicar i requeria una cesària. Tot i així, la cesària no es va poder dur a terme perquè en aquells moments únicament hi havia un anestesista que estava ocupat en una altra intervenció quirúrgica. Per aquest motiu, el part va esdevenir de més risc, la seva recuperació va ser més lenta i el nadó va patir paràlisi facial, de la qual s'està recuperant actualment.
Va presentar una reclamació el dia 31 de desembre de 2014, i, segons es desprèn de la resposta que li van facilitar, el fet que només hi hagi un anestesiòleg respon a criteris de demanda i volum d'activitat, i al compromís d'una gestió eficient dins d'un sistema amb recursos limitats, sempre, però, en el marc d'una atenció correcta. Pel que fa al seu cas concret, sembla que van coincidir en el mateix temps dues situacions clíniques que requerien l'atenció de l'anestesiòleg i, per això, en el seu cas es va avisar el metge de l'UCI, que li va administrar tractament.
D'aquest escrit no es pot deduir si efectivament la intervenció a què es va haver de sotmetre la promotora i la paràlisi facial que va patir la seva filla van ser fruit de la impossibilitat de ser atesa per l'anestesista. Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè es valori si en aquest cas es va produir aquesta relació de causalitat que denunciava la promotora i, si és així, s'iniciï, d'ofici, un expedient per responsabilitat patrimonial de l'Administració.
El Síndic ha suggerit al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè es valori si en aquest cas es va produir la relació de causalitat que denunciava la promotora i, si és així, s'iniciï, d'ofici, un expedient per responsabilitat patrimonial de l'Administració.