El promotor mostra la seva disconformitat amb la resposta de l'Ajuntament de Barcelona a la seva sol·licitud de permís per instal·lar parades de venda de roba a diferents places del barri de Sarrià.
A la resposta municipal, s'afirma que no és possible estimar la sol·licitud del promotor perquè l'ocupació d'espais públics per a mostres comercials ja està establerta al Districte per al període 2008/2011 i no hi ha possibilitat d'incorporar altres col·lectius als que actualment estan autoritzats.
Segons el que s'indica en l'informe municipal de resposta, els motius concrets de denegació de la sol·licitud esmentada per part del Districte "són, d'una banda, l'equilibri d'interessos que ha d'haver-hi quant a la concessió d'aquest tipus d'autoritzacions entre l'ocupació dels espais públics i els comerciants i els veïns dels dits espais, motiu pel qual quan es va presentar aquesta sol·licitud la llista d'associacions de comerciants autoritzats ja estava tancada i, de l'altra, perquè no s'estima adient incrementar les actuals autoritzacions, malgrat haver rebut aquesta i altres peticions posteriors a la data de tancament de l'esmentada llista".
Tanmateix, de l'informe rebut no es dedueix que des del Districte de Sarrià-Sant Gervasi s'hagi facilitat més informació al promotor de la que escassament figurava en la resposta tramesa en data 11 de gener de 2010.
Tal com ja va dir en la petició d'informació sobre aquest assumpte de data 17 de febrer de 2010, el Síndic recorda que informar el sol·licitant dels criteris, dels terminis de presentació i, en definitiva, de les condicions que té en compte l'Ajuntament per accedir a aquestes sol·licituds podria ajudar a esvair la percepció de disconformitat que es desprèn de la seva queixa.
En conseqüència, es comprova que, tot i haver-se respectat formalment el dret de resposta, la informació facilitada al promotor de la queixa ha estat insuficient. Per això, el Síndic recorda l'obligació de l'Administració de donar una resposta completa i congruent al sol·licitant en relació amb la seva petició.
En referència al contingut de les respostes, el Síndic recorda que el Codi de bones pràctiques administratives elaborat per aquesta institució disposa que "les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió i inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen". També es fa referència al fet que "l'Administració ha d'evitar que els procediments finalitzin amb resolucions estandarditzades que poden vulnerar el dret a una resposta congruent".
Amb aquests recordatoris, es finalitzen les actuacions en aquest expedient.