Resolució
| Q-00294/2010 |
Manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania a una reclamació per l'atenció mèdica en una residència de gent gran, per la limitació d'accés a la planta baixa i pel temps d'espera de les visites. |
| Matèries |
| Polítiques socials |
| Serveis socials |
| Gent gran |
|
|
| Data d'inici |
27/01/2010 |
| Data de l'últim moviment |
08/03/2011 |
|
| Administracions afectades |
|
| Administració |
Últim moviment |
|
| Departament de Benestar Social i Família |
Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució |
|
Plantejament
El promotor exposa la seva disconformitat amb l'atenció mèdica i residencial que es presta als seus pares a la residència Vallbona de Barcelona. També es queixa del fet que s'hagi limitat l'accés només a la planta baixa.
La persona interessada explica que el 4 de novembre de 2009 va presentar una reclamació adreçada al Servei del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC). En la resposta que es va facilitar a la persona interessada, el DASC conclou que el personal responsable del centre està fent el seguiment corresponent sense que s'hagi detectat cap irregularitat pel que fa a la normativa vigent en matèria de serveis socials. Així mateix, indiquen que es farà un control periòdic a aquell centre.
D'altra banda, la persona interessada, en data 18 de febrer de 2010, va presentar un nou escrit al Punt d'Atenció Ciutadana del DASC en què posava en coneixement a l'Administració una nova incidència en la visita que va fer als seus pares el dia 11 de febrer de 2010, relativa al temps d'espera per poder veure'ls. També el passat 9 de març de 2010 va enviar un nou escrit al Departament en què, entre altres qüestions, sol·licitava conèixer la vigència temporal sobre la limitació d'accés a la residència només a la planta baixa.
Contingut
En vista del que s'exposa en l'informe de l'anterior DASC, s'observa que les peticions de la persona interessada s'han atès i s'ha actuat davant les seves reclamacions.
Davant d'aquesta informació, es donen per tancades aquestes actuacions.
Tanmateix, atès que no consta que s'hagi donat resposta expressa a les sol·licituds del promotor, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família el deure de l'Administració de resoldre de forma expressa les sol·licituds de les persones interessades.
Tramitació
| Data |
Administració |
Tràmit |
|
| 11/03/2010 |
Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
| 09/04/2010 |
Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
| 29/06/2010 |
Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
| 28/07/2010 |
Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
| 30/12/2010 |
Departament de Benestar Social i Família |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
| 08/03/2011 |
Departament de Benestar Social i Família |
Resolució |
Normativa i jurisprudència
| Normativa |
|
| Llei 16/1996, de 27 de novembre, reguladora de les actuacions inspectores i de control en matèria de serveis socials- DOGC.2290 (09/12/1996) |
| Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del Sistema Català de Serveis Socials- DOGC.2237 (31/07/1996) |