La promotora de la queixa, en representació d'una fundació per a la defensa dels animals, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament d'Alcarràs a un correu electrònic que hi va enviar el 16 de desembre de 2014 en el qual demanava informació sobre el control d'animals al municipi.
L'Ajuntament ha informat el Síndic sobre les actuacions que duu a terme per controlar els animals de companyia a Alcarràs, però no indica si ha donat resposta expressa a promotora de la queixa.
Atès que la informació que demanava la promotora és de caràcter ambiental, cal tenir en compte que l'article 10.2 c) de la Llei 27/2006, de 18 de juliol, per la qual es regulen els drets d'accés a la informació, de participació pública i d'accés a la justícia en matèria de medi ambient disposa que ?l'autoritat pública competent per resoldre ha de facilitar la informació ambiental sol·licitada o comunicar al sol·licitant els motius de la negativa a facilitar-la, tenint en compte el calendari especificat pel sol·licitant, com més aviat millor i, com a molt tard, en els terminis que s'indiquen a continuació: 1r. En el termini màxim d'un mes des de la recepció de la sol·licitud en el registre de l'autoritat pública competent per resoldre-la, amb caràcter general?.
D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que, si encara no ho ha fet, doni resposta a l'escrit de la persona interessada.