El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la gestió de la seva sol·licitud de renda mínima d'inserció.
Indica que fa mesos que es va adreçar al centre de serveis socials corresponent al seu domicili per tramitar una sol·licitud de prestació de renda mínima d'inserció, i que ha aportat la documentació que se li ha demanat, però encara no té notícies de la resolució adoptada ni ha rebut informació sobre la situació de la seva sol·licitud.
Segons l'informe de l'Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l'Ajuntament de Barcelona, es va descartar la tramitació de la renda mínima d'inserció de la persona interessada perquè seria un expedient rebutjat per l'òrgan gestor, ja que aquesta persona no reunia els requisits establerts per tenir dret a la prestació.
El Síndic, però, considera que la decisió dels professionals dels serveis socials bàsics de no tramitar la sol·licitud, segons s'exposa en l'informe tramès, no és correcta. Si, un cop valorada la situació, el professional encarregat del cas considera que no es reuneixen els requisits establerts i que no és procedent l'elaboració del pla individual d'inserció, hauria d'elaborar el seu informe en el sentit que tècnicament consideri convenient, a fi i efecte de deixar constància de la seva valoració i, en tot cas, informar-ne de manera veraç i clara la persona interessada. Ara bé, això no pot justificar una negativa a tramitar la sol·licitud, ja que la resolució no correspon als serveis socials bàsics, sinó a un organisme diferent.
Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que prengui les mesures oportunes perquè els serveis socials bàsics concertin una nova visita amb el promotor de la queixa en un termini tan breu com sigui possible, i que tramitin la sol·licitud de renda mínima d'inserció davant la Generalitat de Catalunya.