El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte rebut en el centre d'atenció primària de Pineda de Mar. Concretament, exposa que està en desacord amb la prescripció d'un medicament per part de la seva doctora que li produeix al·lèrgia.
De l'informe rebut, elaborat per la Direcció d'Atenció Primària Girona de l'Institut Català de la Salut, se'n desprèn que es va correspondre la reclamació de la persona interessada pel que fa a la substitució del medicament que prenia per un altre fàrmac i les possibles repercussions en el seu estat de salut.
Tot i això, el Síndic constata que es va substituir un medicament per un altre d'equivalent que produeix al·lèrgia a la persona interessada i, per tant, aquesta substitució s'ha produït sense oferir-li una prestació de qualitat, segura i eficaç, de manera que s'ha contravingut el que disposa la Llei 29/2006, de 26 de juliol, de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris, i les prestacions del sistema sanitari públic regulades en el Reial decret 1030/2006, de 15 de setembre.
Atès que el Síndic aprecia una vulneració dels drets de la persona interessada a una prestació farmacèutica de qualitat, segura i eficaç, el Síndic suggereix al Departament de Salut que es revisi aquest cas i s'estudiï la possibilitat de substituir el medicament actual, després de verificar-ne el principi actiu i l'historial clínic de la persona interessada, per un altre que sigui compatible amb la seva malaltia i atengui les seves necessitats clíniques.