El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Institut Català de la Salut (en endavant ICS) als recursos d'alçada que va interposar els dies 19, 28 i 29 de setembre de 2011 contra tres comunicacions de la Gerència Territorial Metropolitana Nord de data 5 de setembre de 2011.
Les tres comunicacions trameses per l'ICS informaven la persona interessada, respectivament, de la reducció del contingent de cartilles que tenia assignades i del fet que deixaria de percebre, d'una banda, els coeficients addicionals per les funcions que no eren pròpies de la seva categoria o especialitat com a metge de família (urgències pediàtriques), i de l'altra, el complement retributiu per prestació d'assistència sanitària a treballadors i pensionistes per compte propi del REA, atesa la integració d'aquests en el règim especial de la Seguretat Social dels treballadors per compte popi o autònoms.
Tot i el temps transcorregut des de la interposició dels recursos, la persona interessada manifesta que no disposa de cap notícia de l'ICS.
Un cop examinat l'informe del Departament de Salut, el Síndic conclou que no detecta l'existència d'una actuació administrativa irregular més enllà d'un cert retard amb relació a la data en què es van notificar les resolucions a les persones interessades. Per aquest motiu, el Síndic recorda al Departament de Salut el deure legal establert, d'acord amb la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i al qual es remet també la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions publiques de Catalunya, de respectar el termini per dictar i notificar les resolucions dels recursos d'alçada, que és de tres mesos.