Resolució
Q-00382/2014 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials a una petició de prestacions meritades i no percebudes

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 23/01/2014
Data de l'últim moviment 16/07/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials a la petició de prestacions meritades i no percebudes que va presentar en data 9 d'agost de 2012 a nom del seu sogre, ja difunt.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

A més, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

Per tot això, el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes per tal que s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes presentada per la promotora de la queixa el 9 d'agost de 2012.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/02/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
26/06/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
08/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar

Expedients Relacionats

Q-00381/2014