Resolució
Q-00436/2010 Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'un procediment de reconeixement de grau de discapacitat.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 03/02/2010
Data de l'últim moviment 27/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa de la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) d'un procediment de reconeixement de grau de discapacitat. 

La persona interessada explica que va presentar la sol·licitud de revisió de grau al registre de l'oficina d'atenció al ciutadà Sant Adrià-Centre en data 2 de gener de 2008 i que encara no ha estat citada per al reconeixement preceptiu.  

La promotora és una persona d'edat molt avançada, vuitanta-sis anys, i amb anterioritat ha presentat una reclamació al DASC en què instava l'agilitació del procediment.

Contingut

El DASC assenyala que, després de revisar el cas, es va comprovar que s'havia produït una errada en la transcripció de l'adreça de promotora, raó per la qual no va rebre les notificacions anteriors.

Indica també que, un cop detectat aquest error, es va programar una nova citació per dur a terme el reconeixement preceptiu, el qual -segons la persona interessada ha comunicat dies enrere- es va efectuar el passat mes de maig. De conformitat amb això, cal esperar que en breu es resolgui el procediment, sense que sigui necessària cap altra actuació per part del Síndic. 

En conseqüència, el Síndic recorda al DASC la conveniència que es dicti i es notifiqui a la persona interessada la resolució al més aviat possible i finalitza la intervenció en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/02/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/06/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
22/03/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/05/2011 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/06/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució
05/08/2011 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
23/09/2011 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
27/10/2011 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

LlEI 23/2002, de 18 de novembre, d'adequació de procediments administratius en relació amb el règim de silenci administratiu i el termini de resolució i notificació, i de primera modificació dels articles 81, 82 i 83 de la Llei 13/1989, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. - DOGC.3778 (10/12/2002)