De la informació de què es disposa es desprèn que el 19 de juliol de 2011 es va dictar resolució de suspensió de la prestació de renda mínima d'inserció, amb efectes de l'1 de juliol, perquè beneficiari es trobava il·localitzable, de manera que incomplia les seves obligacions.
El 15 de setembre de 2011 el promotor va presentar un recurs d'alçada contra la resolució de suspensió de 19 de juliol de 2011, el qual es troba pendent de resolució.
El Síndic recorda que el retard a l'hora de resoldre el recurs d'alçada que va presentar el promotor contra la resolució que li suspenia la prestació de renda mínima d'inserció, a banda de suposar un incompliment en els terminis legalment fixats per resoldre'l, el va deixar en una situació molt difícil, ja que tot i que reunia els requisits per percebre la prestació se'l va privar d'aquesta possibilitat, amb els conseqüències que això pot tenir en aquests casos.
D'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú -en concret, l'article 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- el termini màxim per resoldre els recursos d'alçada és de tres mesos i, per tant, en aquest cas s'ha superat de molt aquest termini.
Cal, per tant, corregir aquesta situació, a fi d'evitar que s'allargui la situació en què es troba la persona interessada i actuar amb diligència extrema per resoldre aquest procediment i per corregir les incidències que es poden produir, de manera que es garanteixi, en cas que la persona interessada reuneixi els requisits exigibles, que rep puntualment la prestació que li correspon.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti les mesures que consideri més oportunes perquè es resolgui amb celeritat el recurs d'alçada presentat pel promotor contra la resolució de suspensió de la prestació de renda mínima d'inserció.