El Departament de Salut ha informat que pel que fa al cas concret del promotor de la queixa no consta cap circumstància que indiqui una necessitat de priorització. D'això es desprèn, doncs, que el promotor haurà d'esperar diversos anys fins que no es pugui completar tot el procediment, en cas que sigui tributari d'intervenció.
Tal com recull la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària editada pel Departament de Salut l'any 2002, els serveis de salut i els dispositius assistencials s'han d'organitzar de la manera més eficient possible per tal que el pacient pugui ser atès com més aviat millor i d'acord amb criteris d'equitat, adequació i disponibilitat de recursos, tipus de patologia, prioritat d'urgència i temps d'espera raonable prèviament establert i amb què es garanteixi la continuïtat assistencial. En aquest cas, però, s'evidencia que aquesta organització és insuficient per garantir el dret dels ciutadans a l'atenció sanitària en un temps raonable, més enllà de l'aplicació de criteris de priorització.
Atès, doncs, que el promotor ja fa més d'un any que està en llista d'espera i que encara haurà d'esperar molt de temps fins que no pugui ser visitat, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè es revisi el seu cas.