El promotor exposa la manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) a la reclamació prèvia que va presentar en data 8 de setembre de 2009 contra la resolució de data 21 d'agost de 2009, per la qual es qualificava el grau i nivell de dependència de la seva mare i se li reconeixia un grau I nivell 2 de dependència.
El 2 de desembre de 2010, el DASC va comunicar que "PRODEP informa que, en data 23 de setembre de 2010, s'ha dictat la resolució del seu Programa individual atenció (PIA) d'acord amb la resolució de la reclamació prèvia de grau III i nivell 2, per prestació econòmica per cuidador no professional".
Davant d'aquesta informació, si bé l'objecte de la queixa s'ha resolt favorablement, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família la necessitat que adopti mesures per tal de reduir la durada dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, de manera que siguin resolts en un termini raonable, tot evitant dilacions, i es faci possible l'accés de les persones dependents als serveis i a les prestacions que els corresponen d'acord amb la Llei.
Amb aquest recordatori, es finalitzen les actuacions iniciades en aquest expedient.