Resolució
Q-00621/2014 Disconformitat amb la reducció del nombre d'hores de suport de vetllador a un infant amb discapacitat

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Necessitats educatives especials
Data d'inici 03/02/2014
Data de l'últim moviment 23/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consorci d'Educació de Barcelona Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el nombre d'hores de suport de vetllador que té assignat el seu fill des de P-3. Exposa que fins ara tenia assignades tretze hores setmanals, que han passat a sis, compartides amb un altre alumne de la mateixa classe també amb necessitats educatives especials.

Contingut

El Síndic recorda que la Convenció de les Nacions Unides sobre els drets de l'infant reconeix als infants el dret a assolir el màxim desenvolupament possible (art. 6). En el cas dels alumnes que pateixen algun tipus de trastorn o discapacitat això es tradueix en el dret a rebre el suport i l'ajut que necessitin per poder assolir el seu màxim desenvolupament.

En aquest sentit, la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació, estableix que l'atenció educativa dels infants amb discapacitat al nostre país es regeix pel principi d'escola inclusiva, de manera que, sempre que sigui possible, tenen dret a ser escolaritzats en centres ordinaris i a rebre una atenció educativa adequada a les seves necessitats especials que garanteixi el seu màxim desenvolupament.

El marc normatiu vigent estableix a més que l'interès superior de l'infant ha de constituir la consideració principal en les decisions que l'afectin, tant si es donen en l'àmbit privat com si provenen, com en aquest cas, de l'Aministració educativa.

D'acord amb aquest marc normatiu, la valoració de les necessitats de l'alumne hauria de ser el criteri rector de qualsevol decisió relativa a l'assignació d'hores de suport de vetllador i, per tant, el volum de la bossa d'hores no hauria de ser finit, sinó que hauria d'estar condicionat al volum de necessitats educatives especials existent

En la informació de què es disposa no consta que l'equip d'assessorament psicopedagògic hagi fet cap nova valoració que conclogui una minva de la necessitat de suport al fill de la promotora, que ja tenia un assignació d'hores de suport inferior a la proposada per aquest equip. A més, la família aporta un informe emès per la unitat de Foniatria, Logopèdia i Audiologia de l'Hospital de la Vall d'Hebron de data 20 de novembre de 2013 en què es recull la persistència de les dificultats de l'alumne i la necessitat de rebre un suport específic.

Per tot això, el Síndic demana al Consorci d'Educació de Barcelona, d'una banda, que li faciliti còpia de l'informe que justifiqui des del punt de vista de les necessitats de l'alumne la reducció suport educatiu complementari al fill de la promotora; i de l'altra, que en cas que no es disposi d'aquest informe, s'avaluïn les necessitats de suport de l'alumne i es revisi l'assignació d'hores de suport de vetllador que per adequar-la a les seves necessitats, partint de la base que qualsevol alumne té dret a assolir el màxim desenvolupament possible, d'acord amb el principi d'educació inclusiva.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/02/2014 Consorci d'Educació de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
07/04/2014 Consorci d'Educació de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
25/04/2014 Consorci d'Educació de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/07/2014 Consorci d'Educació de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
01/09/2014 Consorci d'Educació de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
23/02/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
26/03/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
21/05/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
06/07/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
20/07/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/12/2015 Consorci d'Educació de Barcelona Altres formes de finalitzar

Expedients Relacionats

Q-04092/2014