D'acord amb el que exposa l'informe de l'Administració, la pràctica de la notificació s'ajusta al que preveu la normativa aplicable.
Tot i així, una publicació al taulell d'anuncis de l'oficina d'habitatge no sempre pot garantir que la persona interessada tingui coneixement de l'acte en qüestió, si aquesta publicació no va acompanyada d'un altre acte de comunicació complementari que permeti garantir que la informació ha arribat a la persona destinatària.
És per això que, en el cas de les prestacions permanents per al pagament del lloguer, els missatges SMS que l'Agència d'Habitatge de Catalunya envia als interessats, si bé no són imprescindibles des d'un punt de vista legal, són molt importants perquè la persona interessada arribi a conèixer el requeriment de documentació o el contingut de la resolució, per exemple.
Així doncs, el sol·licitant que no tingui coneixement del requeriment de documentació pot arribar a perdre el seu dret a percebre la prestació, tot i que compleixi els requisits establerts en les bases de la convocatòria i disposi de la documentació que ho acredita.
Per evitar aquest tipus de situacions, el Síndic demana a l'Administració que valori la conveniència d'incrementar els mecanismes de comunicació amb les persones interessades en el cas de les prestacions permanents per a al pagament del lloguer, bé mitjançant el lliurament d'un segon SMS al telèfon mòbil de la persona interessada, bé amb el lliurament d'un escrit informatiu a l'adreça que hagi fet constar a la sol·licitud.