La persona interessada exposa la seva queixa per les incidències i la demora produïdes en la tramitació del procediment de reconeixement de la seva situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades i també per la informació poc aclaridora que va rebre i per les explicacions contradictòries que se li van donar sobre l'estat del procediment i les actuacions que s'havien dut a terme.
El Consorci de Serveis Socials de Barcelona exposa que ja es va iniciar el pagament de la prestació econòmica concedida a la persona sol·licitant i que actualment estava rebent el pagament mensual de la prestació. A més a més, el Consorci indica que el mes de febrer de 2011 es va dictar la resolució de grau de la persona interessada i que, atès el nou grau de dependència reconegut, s'està gestionant la modificació del Programa individual d'atenció per adequar-lo a la nova qualificació.
Davant d'aquesta informació, i encara que l'objecte de la queixa hagi quedat resolt, el Síndic constata que no s'ha posat de manifest cap circumstància que justifiqui la gran demora en la tramitació i la resolució de la sol·licitud de revisió de grau.
En aquest sentit, el Síndic recorda que l'Administració ha d'impulsar d'ofici tots els procediments administratius i resoldre'ls al més aviat possible, i, en tot cas, dins del termini establert.
Igualment, l'Administració no fa referència als problemes en la informació que esmentava la persona interessada, de manera que el Síndic recorda igualment el deure de les administracions de facilitar en tot moment informació clara i precisa a les persones sobre l'estat dels procediments en què tenen la condició de persona interessada. Una informació veraç és un element essencial en la relació entre l'Administració i la ciutadania a fi d'evitar situacions d'incertesa i inseguretat a les persones afectades.
Finalment, el Síndic insta el Consorci de Serveis Socials de Barcelona a resoldre al més aviat possible sobre la modificació del Programa individual d'atenció de la persona dependent.