Resolució
Q-00642/2013 Disconformitat amb la manca de resolució d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 31/01/2013
Data de l'últim moviment 14/04/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució de la sol·licitud de renda mínima d'inserció que va presentar el 3 d'octubre de 2012.

Contingut

El Síndic recorda que d'acord amb l'article 11 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, en la redacció donada per la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, en cap cas el termini de la presa de l'acord definitiu no pot superar els quatre mesos des de la presentació del projecte del pla individual d'inserció i reinserció (PIR) al Departament de Benestar Social i Família.

S'ha de tenir en compte que les administracions públiques tenen el deure de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert, tots els procediments administratius, tal com preveuen la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i també, per a l'àmbit de Catalunya, la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que reconeix el dret dels ciutadans a una bona administració, i estableix expressament que inclou ?el dret a obtenir una resolució expressa i que se'ls notifiqui dins del termini legalment establert?. En el mateix sentit es manifesten les recomanacions contingudes en el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic de Greuges.

Igualment, cal recordar que la previsió de la normativa sobre els efectes desestimatoris del silenci administratiu no eximeix l'Administració de l'obligació de resoldre expressament, ni afecta el sentit de la resolució que s'hagi de prendre. 

De conformitat amb això, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació el deure de les administracions públiques d'actuar d'acord amb els principis de celeritat i eficàcia, i de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert, tots els procediments. I, consegüentment, insta aquest Departament a resoldre de manera immediata la sol·licitud a què fa referència aquesta queixa, i, si escau, a fer el pagament de la prestació al més aviat possible.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/02/2013 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Acusament de recepció
15/03/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
15/03/2013 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
14/05/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
09/12/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
11/03/2014 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Irregularitat
11/03/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
14/04/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat