El Servei Català de Trànsit exposa que, en relació amb l'expedient sancionador objecte de la queixa, no li consta registrat cap escrit d'identificació del conductor. Per aquest motiu, un cop arxivat aquest expedient se'n va obrir un altre per no haver identificat el conductor, i seguidament es va enviar a la promotora de la queixa l'acord d'incoació de l'expedient sancionador.
Arran de l'estudi de la documentació aportada per la persona interessada, el Síndic comprova que el desembre de 2008 la promotora de la queixa va presentar al Registre d'entrada de la Comunitat de Madrid el document corresponent a l'expedient amb què identificava la persona que conduïa el vehicle.
Si es té en compte el que disposa l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, respecte als òrgans davant dels quals poden presentar-se sol·licituds, escrits i comunicacions, s'observa que s'ha complert l'article 72.3 del Reial decret legislatiu 339/1992, de 2 de març, (vigent en relació amb l'expedient de referència), ja que es va presentar l'escrit dins de termini i en una de les formes de presentació indirecta d'escrits que resulta plenament vàlida i legal a tots els efectes administratius.
Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Servei Català de Trànsit que deixi sense efecte l'expedient en qüestió i la sanció imposada, ja que de la documentació lliurada per la promotora de la queixa se'n deriva que es va donar complir, en temps i forma, el requeriment d'identificació del conductor formulat pel Servei Català de Trànsit de Barcelona.