Resolució
Q-00762/2009 Manca d'actuació suficient del Departament d'Acció Social i Ciutadania davant d'una reclamació contra la residència per a grans disminuïts físics Amílcar.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 18/02/2009
Data de l'últim moviment 21/01/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora es queixa amb relació a una reclamació contra la residència per a grans disminuïts físics Amílcar.

Segons informa la promotora de la queixa, el seu germà resideix en aquesta residència des del 2002. El 2005 va presentar una primera reclamació en què denunciava la manca d'atenció del personal assistencial del centre i l'administració de la medicació. En relació amb aquesta denúncia, el Servei d'Inspecció va visitar el centre sense que es pogués constatar cap irregularitat. 

El març de 2009 la promotora va presentar una segona reclamació contra la residència en qüestió en què denunciava noves irregularitats. D'acord amb aquesta denúncia, el Servei d'Inspecció va tornar a fer una visitar sense que es detectés cap irregularitat. Tanmateix, se li va comunicar que el Servei d'Inspecció faria un seguiment periòdic d'aquest establiment. 

Ara la persona interessada s'ha tornat a adreçar al Síndic per comunicar que a dia d'avui ella i el seu germà continuen sent assetjats per una cuidadora, i per denunciar una sèrie d'irregularitats en el funcionament de la residència i, en particular, en el tracte rebut del personal envers el seu germà.

Contingut

En vista de la informació que tramet el Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC)com a resposta a la sol·licitud d'informació, es posa de manifest que el problema de fons que motiva la queixa és la difícil relació existent entre el personal de la residència Amílcar i la promotora. 

Per aquest motiu, el Síndic suggereix que es concerti una entrevista entre la promotora i la coordinadora d'Atenció als Usuaris de Serveis Socials i la inspectora que va dur a terme les visites a la residència Amílcar, per tal que aquesta primera pugui plantejar tots els dubtes i aclariments que consideri oportuns. 

Alhora, el Síndic suggereix estudiar la possibilitat de valorar ingressar el germà de la promotora a una altra residència per a grans disminuïts físics, atès el clima de conflicte existent des de fa temps entre les professionals de la residència i la persona interessada, pels motius que ja es coneixen.

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/03/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/04/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/08/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
18/10/2010 Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
21/01/2011 Departament de Benestar Social i Família Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials- DOGC.4990 (18/10/2007)