Resolució
Q-00768/2010 Manca de resposta de la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a Lleida a unes sol·licituds presentades.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Disciplina urbanística i inspecció
Data d'inici 22/02/2010
Data de l'últim moviment 14/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Governació i Relacions Institucionals Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de la Presidència Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta als escrits presentats en la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a Lleida.

D'acord amb la documentació presentada per la persona interessada, en dates 16 de juny, 19 de novembre de 2009 i 5 de febrer de 2010, va presentar unes sol·licituds, les quals, segons el que exposa, no han estat respostes de forma expressa.

Contingut

El Servei Territorial de Governació i Administracions Públiques tramet una còpia de la resposta que ha elaborat en contestació als escrits del promotor. D'acord amb el contingut de la resolució emesa, es justifica la recepció de l'escrit i la documentació i exposa textualment: "En aquest sentit, em plau informar-vos que aquest Servei Territorial de Governació i Administracions Públiques es dóna per assabentat de l'actuació municipal".

En vista de la resolució emesa pel Servei Territorial a Lleida, el Síndic fa les consideracions següents al Departament de Governació i Administracions Públiques:

Tot i que formalment s'ha respost de forma expressa als escrits presentats pel promotor de la queixa, una resolució administrativa en resposta a escrits o sol·licituds efectuats per un ciutadà ha d'anar més enllà de la formalitat i mirar de donar resposta certa i concreta a les pretensions de la persona interessada, ja que l'activitat administrativa, entre d'altres, ha de complir els principis de seguretat jurídica i confiança legítima dels administrats.

D'una banda, davant la manca de concreció dels escrits de la persona interessada, tal com exposa l'informe emès, i de conformitat amb l'article 71 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, el Síndic recorda que cal requerir la persona interessada perquè esmeni i millori la sol·licitud o aporti els documents preceptius.

D'altra banda, la resolució emesa per l'Administració hauria de decidir sobre totes les qüestions plantejades per la persona interessada i ha contenir la decisió administrativa en resposta a les seves pretensions, decisió que ha de ser motivada d'acord amb els elements de fet i de dret que hi concorren.

Sobre la base de l'escrit que s'ha adreçat a la persona interessada, no es pot determinar quin és el contingut de la decisió de l'Administració envers les seves peticions, ja que "es dóna per assabentat de l'actuació municipal" no concreta si l'Administració entra a conèixer l'assumpte plantejat, si hi ha la previsió de fer alguna actuació, si és possible la intervenció del Departament de Governació i Administracions Públiques i, si s'escau, quin seria l'abast de la seva actuació segons les competències que té atribuïdes, etc. 

Consegüentment, situa la persona administrada en una posició d'incertesa i inseguretat, ja que no té coneixement de la decisió concreta i exacta de l'Administració ni de les raons fàctiques ni jurídiques que l'han motivada.

En vista del que s'ha exposat, el Síndic suggereix que, de conformitat amb el procediment administratiu, es tramiti una esmena de documentació perquè la persona interessada concreti i determini la seva sol·licitud. Així mateix, cal emetre una nova resolució motivada que concreti i detalli la decisió administrativa, tot especificant l'actuació que es preveu realitzar.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/03/2010 Departament de la Vicepresidència (28/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/03/2010 Departament de la Vicepresidència (28/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/06/2010 Departament de Governació i Administracions Públiques (20/12/2003 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
12/07/2010 Departament de Governació i Administracions Públiques (20/12/2003 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/10/2010 Departament de Governació i Administracions Públiques (20/12/2003 - 26/12/2010) Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
17/11/2010 Departament de Governació i Administracions Públiques (20/12/2003 - 26/12/2010) Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
30/12/2010 Departament de Governació i Relacions Institucionals Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
14/03/2011 Departament de Governació i Relacions Institucionals Resolució
14/03/2011 Departament de la Presidència Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya- DOGC.3887 (20/05/2003)
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)