Resolució
Q-00827/2012 Disconformitat amb la suspensió d'una prestació de la renda mínima d'inserció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 07/02/2012
Data de l'últim moviment 03/04/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de la renda mínima d'inserció.

Exposa que el mes de desembre de 2011 li van suspendre la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció perquè, segons consta en el seu expedient, no estava localitzable, de manera que va impossibilitar la tasca de seguiment del seu cas. 

Tot i això, el promotor exposa que la seva adreça sempre ha estat la mateixa i no ha rebut cap notificació de citació.

Contingut

En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'indica que en data 16 de desembre de 2011 es va suspendre la prestació del promotor perquè estava il·localitzable, i que el recurs d'alçada que va interposar la persona interessada està en tràmit de resolució.

En primer lloc, el Síndic posa de manifesta que en la resolució de suspensió de la prestació s'assenyala que en data 2 d'agost es va enviar la notificació a la persona interessada, però el promotor manifesta que no va rebre cap citació. A més, el text de la resolució indueix a confusió amb relació als fets ocorreguts, ja que en l'antecedent tercer s'assenyala que la persona interessada es va personar a l'oficina de treball i després s'indica que se suspèn la prestació perquè estava il·localitzable. 

Així doncs, en vista del contingut de la resolució per la qual se suspèn la prestació econòmica del promotor, el Síndic considera que no està degudament motivada, ja que si bé és cert que es fa una referència a l'incompliment dels requisits establerts per mantenir el dret a la prestació, no s'especifiquen les dades concretes que han donat lloc a la decisió i, a més, els fets que es descriuen indueixen a confusió. 

En segon lloc, pel que fa al recurs d'alçada que va interposar la persona interessada, el Síndic recorda que, d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu, el termini màxim per resoldre aquests recursos és de tres mesos, temps que s'ha superat amb escreix en aquest cas. 

Per això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que revisi la decisió adoptada sobre la suspensió de la prestació, a fi de verificar les dades tingudes en compte per considerar que la persona es trobava il·localitzable i, en el cas que es comprovi que aquella decisió es va adoptar sense proves concloents per entendre que la persona estava il·localitzable, es resolgui estimar el recurs d'alçada i deixar sense efecte la resolució de suspensió de 16 de desembre de 2011, i es reprengui el pagament de la prestació sense més demora.

Tramitació

Data Administració Tràmit

22/03/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/06/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/07/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/04/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució pendent d'acceptació
27/05/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
12/09/2013 Departament d'Empresa i Ocupació Resposta a la resolució pendent d'acceptació
01/04/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Irregularitat
02/04/2014 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Irregularitat
03/04/2014 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat