Resolució
Q-00859/2011 Manca de resposta a una instància presentada a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú relativa a les deficiències en els senyals de trànsit d'aquesta població.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 17/02/2011
Data de l'últim moviment 26/07/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb relació a la manca de resposta a un escrit que va adreçar a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú el 25 d'octubre de 2010, en el qual manifestava que alguns senyals de trànsit d'aquest municipi només estan retolats en català, malgrat que la normativa de trànsit estableix que han de figurar en castellà i, a més, en la llengua oficial de la comunitat autònoma.

Contingut

D'acord amb la regulació aplicable, l'administració que rep una petició n'ha de confirmar la recepció en el termini màxim de deu dies, i en el cas que l'objecte de la petició no sigui de la seva competència però pertanyi a un altre òrgan de la mateixa administració, institució o organisme, l'ha de trametre a aquest òrgan i ho ha de notificar dins del termini màxim de deu dies a la persona interessada.

En el cas que concorri una causa d'inadmissió de l'article 8 de la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, l'òrgan competent n'ha de declarar la inadmissió, de manera motivada, i l'ha de notificar a la persona interessada en el termini màxim de quaranta-cinc dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la presentació de l'escrit.

En el cas que s'admeti la petició, l'òrgan competent ha de respondre i notificar la resposta en el termini màxim de tres mesos a comptar de la data de la presentació. La resposta ha d'incorporar les raons o els motius pels quals s'accepta o es desestima la petició.

En aquest sentit, cal tenir present que l'omissió de l'obligació de contestar dins el termini establert pot ser objecte de recurs contenciós administratiu, mitjançant el procediment de protecció jurisdiccional dels drets fonamentals de la persona, com també ho és la declaració d'inadmissibilitat de la petició, i la mancança en la resposta d'algun dels requisits mínims establerts en l'article 11 de la Llei orgànica 4/2001.

És per això que el Síndic demana a l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú que tramiti la petició del promotor de la queixa d'acord amb la regulació establerta pel Decret 21/2003, que confirmi la recepció de la seva petició i que li comuniqui la resolució que adopti el consistori.

Pel que fa a la retolació dels senyals de trànsit, el Síndic considera que cal evitar tot tipus de discriminació i indefensió de la ciutadania i que, en els casos en què aquesta situació es pugui produir, s'han d'adoptar les mesures oportunes perquè es faci servir, a més de la llengua pròpia de la comunitat autònoma, el castellà. 

Un cop fets aquests suggeriments, el Síndic dóna per tancades aquestes actuacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/03/2011 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Resolució
04/07/2011 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
23/02/2012 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
12/03/2012 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
26/07/2012 Ajuntament de Vilanova i la Geltrú Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Decret 21/2003, de 21 de gener, pel qual s'estableix el procediment per fer efectiu el dret de petició davant les administracions públiques catalanes- DOGC.3810 (29/01/2003)
Llei orgànica 4/2001, reguladora del dret de petició- BOE.272 (13/11/2001)
Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya- BOE.172 (20/07/2006)
Constitució Espanyola- BOE.311 (29/12/1978)