Resolució
Q-00877/2014 Manca de resposta a una petició de prestacions meritades i no percebudes presentada a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 13/02/2014
Data de l'últim moviment 15/04/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la petició de prestacions meritades i no percebudes que va presentar a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials el 2 de maig de 2013.

Contingut

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-lo.

És per això que el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes presentada pel promotor i que se li doni resposta sense demora, ja que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/02/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
07/04/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
07/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
14/05/2014 Departament de Benestar Social i Família No irregularitat
15/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
09/01/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
30/03/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
15/04/2015 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat