Q-00890/2010 | Queixa en relació amb un procediment de reconeixement de la situació de la dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades. |
|
|
||||||||||
|
|||||||||||
|
El promotor de la queixa exposa la seva disconformitat amb la lentitud i el retard amb el qual es va tramitar el procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades per a la seva tia, la qual va morir mentre es duia a terme el procediment.
Un cop rebuda la informació del Departament de Benestar Social i Família i de l'Ajuntament de Barcelona, informació que és contradictòria, el Síndic va dur a terme tota una sèrie d'actuacions per tal d'aclarir la situació. Així, va poder constatar que en morir la tia de la persona interessada hi havia un acord del Programa individual d'atenció signat i validat, i que posteriorment es va emetre la resolució corresponent. A més a més, observa que s'ha comunicat a la família els terminis en què s'abonaran els efectes retroactius de la prestació reconeguda. D'acord amb això, i malgrat que l'objecte de la queixa ha quedat resolt, el Síndic insta el Departament de Benestar Social i Família a introduir totes les mesures correctores que calgui per evitar els retards. En la mateixa línia, li recorda el deure legal de l'Administració de resoldre en els terminis legalment establerts.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
03/05/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/05/2010 | Ajuntament de Barcelona | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
22/09/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
22/09/2010 | Ajuntament de Barcelona | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
04/10/2010 | Ajuntament de Barcelona | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
16/11/2010 | Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/12/2010 | Ajuntament de Barcelona | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/12/2010 | Consorci de Serveis Socials de Barcelona | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/12/2010 | Departament de Benestar Social i Família | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/01/2011 | Ajuntament de Barcelona | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
12/04/2011 | Consorci de Serveis Socials de Barcelona | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
01/06/2011 | Consorci de Serveis Socials de Barcelona | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
28/07/2011 | Departament de Benestar Social i Família | Resolució |
29/07/2011 | Ajuntament de Barcelona | Resolució |
Normativa |
|
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.285 (27/11/1992) |
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006) |