El promotor de la queixa exposa que el 10 de febrer de 2015 va presentar un recurs al Servei d'Ocupació de Catalunya, en què es queixava que se li havia concedit una beca de transport per dos dies malgrat que el curs que feia va durar quatre mesos.
El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
D'acord amb això, el Síndic demana al Departament d'Empresa i Ocupació que agilitzi al màxim la tramitació de les sol·licituds del promotor.