El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denúncia imposada per un agent municipal de l'Ajuntament de Torelló en data 29 de juny de 2009 i que va donar lloc a la incoació d'un expedient sancionador per una infracció a la normativa de circulació viària.
El promotor considera que els seus drets han estat vulnerats per la manca de motivació de les resolucions amb les quals l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, que actua per delegació de l'Ajuntament, ha contestat les al·legacions i els recursos que el reclamant ha interposat en el decurs de la tramitació de l'expedient esmentat.
En data 25 de novembre de 2010 l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona ha informat que segons el decret de data 22 d'octubre de 2010 emès per l'Ajuntament de Torelló s'ha estimat el recurs del promotor i s'ha anul·lat la denúncia practicada.
Tot i això, el promotor ha informat que en data 24 d'octubre de 2011 encara no havia rebut cap notificació de l'anul·lació de la sanció ni carta per sol·licitar la devolució de l'import abonat.
L'Organisme de Gestió Tributària indica que en data 8 de novembre de 2010 es va remetre per correu ordinari la resolució adoptada per l'Ajuntament de Torelló, però que atès que el promotor encara no l'havia rebut, ha emès una nova notificació amb acusament de recepció.
Per tant, el Síndic recorda a l'Organisme de Gestió Tributària que, d'acord amb l'article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les notificacions s'han de practicar per qualsevol mitjà que permeti tenir-ne constància de la recepció per part de la persona interessada, a banda de la data, la identitat i el contingut de l'acte notificat.