Resolució
Q-00965/2011 Disconformitat amb l'actuació del serveis socials de Bellvei del Penedès no oferir suport suficient a una persona.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Inclusió social
Data d'inici 21/02/2011
Data de l'últim moviment 13/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Bellvei Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Consell Comarcal del Baix Penedès Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada manifesta la seva disconformitat amb l'actuació del serveis socials de Bellvei del Penedès perquè considera que li ofereixen suport suficient per fer front a la situació que viu. 

Exposa que té un fill de sis anys i que té dificultats per poder fer front a les despeses de la vida diària.

Contingut

El Síndic, arran de la informació obtinguda del Consell Comarcal del Baix Penedès, entén que l'orientació que es va oferir a la persona interessada sobre l'obtenció del títol de família monoparental no va ser l'adequada. 

Per això, atesa aquesta incidència, el Síndic s'ha adreçat al Consell Comarcal del Baix Penedès per recordar-li que, entre altres funcions, als serveis socials d'atenció primària els correspon informar, orientar i donar assessorament a les persones sobre els recursos a què poden accedir. En aquest sentit, el Síndic ha suggerit a aquesta administració que adopti les mesures oportunes per tal que situacions com aquesta no es tornin a produir, a fi de garantir el dret de les persones usuàries dels serveis socials d'atenció primària a rebre una informació suficient i adequada a les seves circumstàncies personals. 

A més, la persona interessada manifesta la seva disconformitat amb la denegació d'una sol·licitud d'ajut específic de material escolar. El Síndic entén que no és irregular l'actuació de l'Ajuntament de Bellvei, però recorda al consistori que les resolucions denegatòries que dicti l'Administració han de superar els formats enunciatius dels motius de fet i de dret, i han de resoldre de manera detallada i precisa i exposant les raons en què es basa la denegació. 

Finalment, atès que al Síndic no li consta que s'hagin resolt de forma expressa les instàncies de la persona interessada, recorda a l'Ajuntament de Bellvei del Penedès el deure de resoldre expressament les sol·licituds que presentin els ciutadans.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/05/2011 Ajuntament de Bellvei Sol·licitud d'informació a l'Administració
30/05/2011 Consell Comarcal del Baix Penedès Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
13/10/2011 Ajuntament de Bellvei Resolució
13/10/2011 Consell Comarcal del Baix Penedès Resolució