El promotor de la queixa mostra la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) a una sol·licitud de revisió de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis vinculats que va presentar el dia 7 d'octubre de 2008.
El promotor assegura que la seva situació ha empitjorat des de la darrera valoració, el 21 de setembre de 2007, i ha presentat dues reclamacions al DASC, en data 30 de setembre de 2009 i 2 de març de 2010, en què demana que es faci efectiva la seva sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència i es dugui a terme una nova valoració.
Des del moment de la sol·licitud de revisió de grau de dependència ha transcorregut més d'un any i mig.
Segons l'informe tramès pel DASC, la sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència de la persona interessada es va enviar al servei de valoració de la dependència corresponent.
Des de la data de sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència del promotor de la queixa fins ara han transcorregut més de dos anys. D'altra banda la persona interessada ha presentat dues reclamacions al DASC, en dates 30 de setembre de 2009 i 2 de març de 2010, a les quals tampoc no ha rebut resposta.
Per tot això, el Síndic recorda la necessitat d'adoptar mesures per tal d'agilitar la tramitació d'aquest procediment i possibilitar-ne la resolució en un termini raonable.
D'altra banda, el Síndic recorda també que el Codi de bones pràctiques administratives, aprovat per resolució del Síndic de Greuges el 2 de setembre de 2009, recull que ?la tramitació administrativa s'ha de fer d'acord amb els principis d'economia, celeritat, eficàcia, eficiència i simplicitat, preservant les garanties i els drets de defensa de les persones interessades i, en cas de circumstàncies excepcionals que li impedeixin respondre dins de termini, informant la persona interessada dels motius de la demora.? També recull que ?l'Administració ha de respondre expressament les peticions que li formulin les persones i ha de dictar resolucions expresses en tots els procediments?.
Igualment, en relació amb la manca de resposta a les reclamacions formulades, el Síndic recorda el deure de l'Administració de donar una resposta a totes les peticions i reclamacions formulades pels ciutadans.