Resolució
Q-01008/2011 Disconformitat amb el tracte rebut per part d'un metge de capçalera

Matèries
Polítiques socials
Salut
Prestacions sanitàries
Data d'inici 23/02/2011
Data de l'últim moviment 29/02/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la negativa del metge de capçalera de la seva mare a tramitar-li la petició d'analítica de la doctora que l'atén a l'Hospital Clínic, i amb el tracte que li va dispensar a ella el doctor quan va acudir a demanar-li que la tramités.

La promotora considera que el correu electrònic que li va enviar el Servei Català de la Salut l'11 de febrer de 2011 no respon a les qüestions que plantejava a la seva reclamació.

Contingut

Un cop analitzada tota la informació de què es disposa, el Síndic no aprecia irregularitat en l'actuació de l'Administració sanitària, que va indicar a la promotora de la queixa quin era el nou circuit establert arran del canvi de provisió de l'assistència sanitària dels pacients de la residència en què es troba ingressada la seva mare. 

Una altra qüestió és el tracte que es va donar a la promotora i les formes utilitzades. L'apartat 10 de la Carta de drets i deures dels ciutadans en l'àmbit de la salut i l'atenció sanitària, publicada pel Departament de Salut, recull expressament que els professionals sanitaris han de prestar l'atenció sanitària d'acord amb les pautes i normes d'actuació ètiques, de comportament i de respecte a la dignitat humana.

Del relat de la promotora es desprèn que en el seu cas no es van respectar aquestes normes d'actuació. Per aquest motiu, el Síndic recorda al Departament el dret de les persones que són ateses per l'Administració sanitària que se les tracti de manera respectuosa i educada, amb independència de les seves expectatives. I, en aquest sentit, caldria que es recordés al professional implicat aquest dret dels usuaris.

A banda del reconeixement normatiu, el Síndic es remet, també, a les bones pràctiques administratives que han de regir l'actuació de les administracions públiques i, en aquest sentit, recorda que aquesta institució va aprovar el Codi de bones pràctiques administratives el setembre de 2009. Sobre el tracte que s'ha de dispensar a les persones, aquest codi recull que en l'àmbit de la salut, l'Administració ha de tenir un tracte respectuós i amable amb el malalt i els seus familiars.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/04/2011 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/07/2011 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/11/2011 Servei Català de la Salut SCS Reiteració posterior a la primera
09/12/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/02/2012 Departament de Salut Resolució
29/02/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat