La persona interessada, pare d'un alumne d'un centre escolar de Montcada i Reixac exposa la seva preocupació per cobrir les necessitats educatives especials que presenta el seu fill. Addueix que la psicòloga del centre actual en què està escolaritzat el nen ha recomanat un altre centre més adequat a les NEE de l'alumne i es mostra disconforme amb el fet que des de l'Equip d'Assessorament i Orientació Psicopedagòcia (EAP) que en fa el seguiment no es doni suport a aquest canvi.
La Inspecció d'Educació informa que segons manifestacions del director del centre on està escolaritzat el nen, en el moment de comunicar com es faria el traspàs d'informació de l'alumnat al centre on havien de començar primer d'ESO, la psicòloga del centre va comentar a la família que hi podien haver altres escoles que atendrien bé a un alumne com aquest, com ara una ubicada a Mollet del Vallès.
El centre, considera que l'alumne té un bon rendiment acadèmic i, juntament amb un altre petit grup, els fan un seguiment personalitzat i els aporten materials educatius complementaris. No han demanat mai però, l'opinió o el seguiment de l'EAP per a cap d'ells.
Quan durant el període de preinscripció els pares de l'alumne es van adreçar, per separat, a l'EAP de Montcada i Reixac per demanar un dictamen de l'alumne, l'EAP va comunicar-los que no tenia cap expedient ja que el centre mai no els hi havia demanat cap valoració ni orientació sobre ell. A més a més, indiquen que l'EAP de Montcada no tenia competències per fer un dictamen per a un centre ordinari d'un altre territori.
Per tot l'exposat, el Departament d'Educació considera que l'EAP va actuar correctament a l'hora d'explicar que no podien satisfer les exigències de la família.
Davant aquesta informació, el Síndic recorda que el/la tutor/a en casos com el present té un paper fonamental per ser qui, dia a dia, està amb l'alumne, i és ell/a qui ha de valorar la seva progressió, doncs si considerés que presenta signes de ser un nen amb altes capacitats hauria de passar nota a l'equip d'assessorament i orientació pedagògica (EAP). El següent pas seria aprofundir amb la feina d'estar alerta de l'evolució de l'alumne i l'estudi diari del seu comportament a classe.
Davant el fet que la família addueix que l'alumne s'avorreix a classe, el Síndic suggereix que es vetlli per a la intervenció del tutor/a en el seguiment d'aprop de l'alumne a fi i efecte de valorar en quines àrees presenta més facilitat d'aprenentatge, prendre les mesures adequades per estimular-lo a progressar en aquestes matèries de forma individualitzada i valorar la conveniència de demanar la intervenció de l'EAP per si requereix una adaptació curricular.